Engelsk

Engelsk sprogopgave - hjælp!

25. september 2017 af LailaAriana - Niveau: A-niveau

Hej!  Jeg har en sprogopgave for til i aften, men har et par opgaver jeg ikke rigtig forstår. Vil gerne have forklaringer med, så jeg selv kan forstå det og kan huske det til næste gang

opgave 1

I hver af nedenstående sætninger er en grammatisk fejl understreget. Skriv den korrekte sætning, og forklar dine rettelser med udgangspunkt i sætningerne. Brug grammatisk/faglig terminologi. Skriv din forklaring på dansk. 

1. Writing books about their war experiences in Iraq or Afghanistan are something a number of US soldiers have done.
2. Military drones are unmanned aircrafts operated by pilots in ground-based cockpits.
3. The use of drone warfare is been criticized for the terrorizing effect on civilians.
4. The title of the short story “Bangana”, that means “buzzing wasp” in Pashtu, is a reference to the sound emitted by a drone.
5. One of the problems in the USA is whether immigrants enter the country illegal or not.
6. The news of President Obama’s measures in the matter were broadcast live on TV.
7. The title of his speech “Address to the Nation on Immigration” sounds very formally.
8. There were written many articles following Obama’s speech about immigrants.
9. Some of these articles focus on the immigrants whom, as the writers see it, should not be in the USA.
10. The influx of immigrants has also become an European issue over the last period of time.

Tak på forhånd, håber jeg kan få hjælp hurtigst muligt! NØD


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. september 2017 af Justitia

Med andre ord: "Jeg har fået 10 sætninger, og jeg vil gerne ha', at i retter dem alle"


Svar #2
25. september 2017 af LailaAriana

sorry men har selv næsten lavet dem alle sammen, men hvis du ikke gider at hjælpe, MÅ du meget gerne lade vær med at skrive her TAK!. :)


Skriv et svar til: Engelsk sprogopgave - hjælp!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.