Dansk

Vil i rette denne opgave??

28. september 2017 af MikkelTof (Slettet) - Niveau: 7. klasse

Anmeldelsen om natuglen


 

Jeg står i holstebro by lidt omkring midnat fredag aften. Det støvregner lidt og, skal snart til og gå ind på natugle som er en natklub hvor The Escape skal spille koncert i nat.  Da jeg skal til og ind er der lidt kø men ikke for meget igen, tror jeg i alt står der i tyve minutter men det er det værd!. Jeg kan høre musikken buldre helt ude fra køen.

Da jeg kom hen til indgangen skulle jeg viser mit sygesikringskort til en vagt der stod der, og så kunne jeg gå ind. Derinde var der masser folk, øl, musik og råb og skrig og en lille bare i midten af natuglen. Det første nummer The escape startede med at synge, var et nyt nummer jeg ikke havde hørt før. Jeg prøvede og fange nogle af linjerne og følge med i sangen, Jeg tror jeg fangede navnet til sangen den hed vist sailing on a blue whale.  De var rigtig gode synes jeg, de følte sig rigtig meget ind i sangen virkede det som.

Efter det første nummer fik jeg lov til at interview Avi som er forsanger fra The Escape:

Victor - Hej Avi tak fordi jeg må interviewe dig.

Avi - Jo selvfølgelig.

Victor - Nå men jeg har lige hurtigt nogle spørgsmål inden du skal op og synge igen.

Avi - Ja super du begynder bare.

Victor - Har du altid været forsanger i bandet?

Avi - ja det har jeg.

Victor - Okay, Føler du at du har pres på nogen gange da du er forsanger.

Avi - Nej det gør jeg ikke rigtig, Der var engang hvor jeg havde lidt pres på pga. jeg skulle skrive en ny sang.

Victor - Okay, Hvad med den nye sange her hvordan har i skrevet den? har du kun skrevet eller hvad?

Avi - Ja altså jeg skrev helt klart det meste men de andre kom da også med nogle ideer. Og vi kom lidt på ideen med sangen da vores venner trainsurfer.

Victor - Okay er det ikke farligt?

Avi - Jo men de tager risikoen.

Victor - Nå okay men tak for interviewet.

Avi - velbekomme.


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. september 2017 af Justitia

Jeg fandt 18 fejl i denne her tekst:

"Jeg står i holstebro by lidt omkring midnat fredag aften. Det støvregner lidt og, skal snart til og gå ind på natugle som er en natklub hvor The Escape skal spille koncert i nat.  Da jeg skal til og ind er der lidt kø men ikke for meget igen, tror jeg i alt står der i tyve minutter men det er det værd!. Jeg kan høre musikken buldre helt ude fra køen.

Da jeg kom hen til indgangen skulle jeg viser mit sygesikringskort til en vagt der stod der, og så kunne jeg gå ind. Derinde var der masser folk, øl, musik og råb og skrig og en lille bare i midten af natuglen. Det første nummer The escape startede med at synge, var et nyt nummer jeg ikke havde hørt før. Jeg prøvede og fange nogle af linjerne og følge med i sangen, Jeg tror jeg fangede navnet til sangen den hed vist sailing on a blue whale.  De var rigtig gode synes jeg, de følte sig rigtig meget ind i sangen virkede det som.

Efter det første nummer fik jeg lov til at interview Avi som er forsanger fra The Escape:"


Brugbart svar (1)

Svar #2
28. september 2017 af Stygotius

Jeg fandt 18 fejl i denne her tekst:  Ja, mindst.

"Jeg står i (h)Holstebro by (lidt) omkring midnat fredag aften. Det støvregner lidtog(,) jeg skal snart til (og) at gå ind på (natugle) Natuglen, som er en natklub hvor The Escape skal spille koncert i nat.  Da jeg skal til (og) at gå ind, er der lidt kø men ikke (for meget igen,) megen. Jeg tror jeg i alt står der i tyve minutter men det er det hele værd!. Jeg kan høre musikken buldre helt ude fra køen.

Da jeg kom hen til indgangen (skulle) skal jeg vise(r) mit sygesikringskort til en vagt (der stod der, og så)  for at kunne (jeg gå) komme ind. Derinde var der masser folk, øl, musik og råb og skrig og en lille bar(e) i midten af (n)Natuglen. Det første nummer The (e)Escape startede med at synge, var et nyt nummer jeg ikke havde hørt før. Jeg prøvede (og) at fange nogle af linjerne og følge med i sangen, Jeg tror jeg fangede navnet til sangen. (d)Den hed vist (s)Sailing on a (b)Blue (w)Whale.  De var rigtig gode synes jeg, de følte sig rigtig meget inde i sangen, virkede det som.

Efter det første nummer fik jeg lov til at interviewe Avi som er forsanger (fra) i The Escape:"

Victor - Hej Avi tak fordi jeg må interviewe dig.

Avi - Jo selvfølgelig.

Victor - Nå men jeg har lige hurtigt nogle spørgsmål inden du skal op (og) at synge igen.

Avi - Ja super du begynder bare.

Victor - Har du altid været forsanger i bandet?

Avi - ja det har jeg.

Victor - Okay, Føler du at du har pres på nogen gange (da) når du er forsanger.

Avi - Nej det gør jeg ikke rigtig, Der var engang hvor jeg havde lidt pres på pga. jeg skulle skrive en ny sang.

Victor - Okay, Hvad med den nye sang(e) her hvordan har (i) I skrevet den?

har du kun skrevet eller hvad? ???

Avi - Ja altså jeg skrev helt klart det meste men de andre kom da også med nogle ideer. Og vi kom lidt på ideen med sangen da vores venner trainsurfer???.

Victor - Okay er det ikke farligt?

Avi - Jo men de tager risikoen.

Victor - Nå okay men tak for interviewet.

Avi - velbekomme.


Brugbart svar (1)

Svar #3
28. september 2017 af Justitia

Præcis, og det er uden at have inkluderet fejl såsom; "(s)Sailing on a (b)Blue (w)Whale".

Held og lykke med skrivningen Holminater.
 


Brugbart svar (1)

Svar #4
28. september 2017 af Stygotius

Holminator skal også sørge for ikke at blande nutid og datid sammen., Det gør en læser helt søsyg.

I øvigt er der ikke megen "anmeldelse" (om) af Natuglen i denne beretning.


Svar #5
29. september 2017 af MikkelTof (Slettet)

Tak for tilbagemeldingen! 

Mvh Holminater


Skriv et svar til: Vil i rette denne opgave??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.