Samfundsfag

ARGUMENTER LIBERALISTISK IMOD PERNILLE SKIPPER - hjælp!!

13. oktober 2017 af inneedofhelp123 - Niveau: C-niveau

Hej, jeg skal lave en argumentationsopgave, hvor jeg skal argumentere ud fra en liberalistisk grundholdning imod Pernille Skippers synspunkter i citatet (vedhæftet). 

Jeg skal benytte mig af:

1) påstand/hovedsynspunkt(er)/hovedbudskab

2) Belæg

3) Hjemmel

Er der nogen der kan hjælpe mig, med hvilke punkter jeg kan argumentere imod og hvordan? Hvordan ville I selv gøre det? Jeg er helt lost. Jeg er ikke selv liberalist, så det er rimelig svært for mig at argumentere imod dette, som jeg er enig i:/


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. oktober 2017 af Justitia

Jeg kan godt forstå dig. Det kan være svært at argumentere imod noget, som man er enig i. Men det er en super god øvelse, hvorfor jeg ikke vil hjælpe dig.

Men det kræver faktisk bare lidt grundlæggende viden om liberalismen. Hvis du stadig mangler inspiration, så kan jeg fortælle dig, at LA ofte ofte har argumenteret imod vedhæftede synspunkter i diverse debatter på TV - dem kan du finde på DR's hjemmeside. 

Med venlig hilsen


Brugbart svar (2)

Svar #2
02. november 2017 af Mathian

Påstand:

Skat hæmmer konkurrenceevnen og folks effektivitetsevne

Argument: 

Vi (liberale) forsøger hverken at tage fra de fattige og give til de rige, eller at tage fra de rige og give til de fattige for den sags skyld. Robin Hood-metaforen rækker ikke ret langt i forståelsen af vores politik. Vi forsøger at nedbringe skatten så meget som muligt, så folk netop kan komme i arbejde. 

Belæg: 

Jo mindre skat, jo flere virksomheder vil blomstre, og dermed vil der skabes mange flere arbejdspladser. 

Nu skal du lige være opmærksom om, du skal lave en argumentationsanalyse af Skipper eller du selv skulle bruge begreberne til dn egen argumentation. Men det er ihvertfald et eksempel. 


Skriv et svar til: ARGUMENTER LIBERALISTISK IMOD PERNILLE SKIPPER - hjælp!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.