Engelsk

Forbedre sit engelsk

14. oktober 2017 af Egofaciens - Niveau: A-niveau

Hej, er der nogen der har nogle råd til hvordan jeg kan forbedre mig i engelsk? Kan i Anbefale nogle gode bøger? Al hjælp er meget værdsat, tusind tak.


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. oktober 2017 af Smut1

Hej

Jeg lærer bedst engelsk, når læringsdelen er mig ubevidst: Dvs. når jeg læser psykologibøger, ser TED Talks eller hører musik. Det vigtigste for mig er, at engelsk bliver flettet sammen med noget, jeg finder interessant. Det er da også sjovt at kigge en ordbog igennem, men det er sjældent, jeg gør det flere timer af gangen.

Hvis du er en "people person", så se om du ikke kan finde et arbejde, en ven eller kæreste, som du kan snakke med. En af mine veninder mødte sin kæreste (gennem tre år) over nettet, fordi hun "bare gerne ville finde en at snakke engelsk med". Hun fik vist også 12 både mundtligt og skriftligt ;)


Brugbart svar (1)

Svar #2
14. oktober 2017 af Stygotius

Noget det bedste er at se engelsk (ikke amerikanske) film elle tv-serier der er forsynet med engelske undertekster. Det er næsten som om man befandt sig blandt indfødte englændere og fulgte med i deres snak.

Husk at have blyant iog papir part til at notere gode og interessante udtryk på.


Svar #3
17. oktober 2017 af Egofaciens

Tusind tak for jeres rigtig gode råd! Dem vil jeg tage til mig :-)


Skriv et svar til: Forbedre sit engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.