Studievalg og videregående studie

Videregående uddannelse som tandlæge

16. oktober 2017 af SanaZainab (Slettet)

Nogen der ved at man gennem en gymnasiel professionsbacheloruddannelse som tandplejer kan læse sig videre til en tandlæge???


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. oktober 2017 af Moderatoren


Svar #3
16. oktober 2017 af SanaZainab (Slettet)

Hej Jeppe,

Odontologi er en smule i overkanten for mig, da gennemsnittet ligger på tornhøje karakterere...

Men som sagt er tandplejer en fin uddannelse, kræver jo 6 i snit fra 2018 af. 

Jeg kan se under fremtidsmuligheder, at de fleste uddanner sig til tandlæger. - men hvordan??? noget kursus eller praktik??


Brugbart svar (0)

Svar #4
17. oktober 2017 af Moderatoren

Jeg kan ikke se, at de skrivver, at de fleste uddanner sig til tandlæge? Der står at de fleste får arbejde hos en tandlæge.


Brugbart svar (0)

Svar #5
21. oktober 2017 af guzbak

Du kan ikke videreuddanne dig fra tandplejer til tandlæge. Du skal læse odontologi for at blive tandlæge. Men en del søger kvote 2 efter de er blevet tandplejer. Det kan du dog ikke med det nye uddannelsesloft.

Desuden er snittet ikke 6, men du skal have mindst 6 for overhovedet at blive taget i betragtning. Snittet vurderes ud fra optagelserne pr. år, som de altid har gjort. I år var det 8.4 på KU og jeg tvivler på at det falder til mindre end 8 i 2018.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Videregående uddannelse som tandlæge

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.