Engelsk

det mundtlige engelsk

18. oktober 2017 af youcandoit - Niveau: 10. klasse

Nu har jeg lige fået mine standspunktskarakterer, og der fik jeg 4 både i skritlig og mundtligt engelsk! Vil så godt op i 7-10 taller, men det er næsten umuligt da jeg stinker til at snakke engelsk, og ligemget hvor mange grammatik opgaver jeg laver, så vil jeg altid bøje ordene forkert. 

Nu skal jeg jo til USA snart, og frygter allerede hvordan jeg skal kunne have en dialog med folk dernede.. jeg har kigget lidt rundt på nettet og har fundet nogle apps, hvor man kan snakke med folk fra udlandet. Men ved ikke rigtig hvordan det virker..

Jeg søger virkelig ALLE jeres råd om hvordan man bedst muligt kan blive god. Jeg er så motiveret, at jeg er åben for at læse i en engelsk bog i 3 timer om dagen eller hive min pung op


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. oktober 2017 af B4 (Slettet)

Forsøg at snakke med folk, hvor du ikke kan bruge andet end engelsk. Læs engelske tekster om noget, der interesserer dig. Når du finder ord, du ikke kender, så slå dem op så snart, du får chancen. Lyrik fra sangtekster kan være et rigtig godt supplement til hverdags-engelsk.

Hvis du har problemer med at bøje ord, så er det letteste måske at finde en person, du kan øve med, som er god til det. Ellers vil jeg foreslå at kigge på nettet efter en forklaring på, hvordan man gør. Måske har Studieportalen noget materiale omkring det, men det ved jeg ikke.

Angående det at snakke med andre så er du nok ikke så slem, som du selv tror. Danskere er generelt meget gode til engelsk, så du skal ikke frygte for meget, hvis du føler, du ikke gør det så godt. Jeg har talt med mange udlændinge, som havde svært ved engelsk, men vi formåede stadig at sige tingene på en måde, så vi kunne forstå hinanden. Amerikanere snakker ikke meget af andre sprog, så de er ikke overraskede, hvis du har svært ved deres. Det er helt okay.


Skriv et svar til: det mundtlige engelsk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.