Fysik

Fysikolympiaden

20. oktober 2017 af sjls - Niveau: A-niveau
Hej Studieportalen,

Jeg synes, det er lidt svært at finde noget på nettet om, hvor mange der som regel deltager i Fysikolympiadens indledende runde og se pointfordelinger fra tidligere år. Så jeg tænkte, om nogen af jer vidste noget om de nævnte ting?
Hvor svært er det at komme videre til anden runde, hvor mange point skal man cirka have for det, og har man nok tid i de 3 timer til at løse alle opgaver, eller skal man skynde sig og nå dem, man har tid til?
Desuden, hvis man har løst flere gamle opgavesæt (dog ikke på tid) og har fået en enkelt eller to fejl hver gang, hvad vurderer I så, chancerne er for at gå videre?


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. oktober 2017 af Number42

For alt her i livet gælder at det er ligegyldigt hvad du gør du skal bare være bedre end alle de andre.


Svar #2
22. oktober 2017 af sjls

Hm, måske er mit spørgsmål ikke kommet ud i den ordlyd, der var intentionen. Jeg ved godt, at man kun kan komme videre, hvis man er bedre end (næsten) alle de andre, men jeg kunne godt tænke mig at høre, eventuelt fra nogen, der har været med før, hvor meget man "normalt" får rigtigt, og hvor meget dem der gik videre fik rigtigt, hvis folk kender nogen, der er, eller selv er gået videre.


Skriv et svar til: Fysikolympiaden

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.