Debat

Musik og lektier

22. november 2017 af Livsnyderen2017 (Slettet)

Kan det påvirke ens koncentration, ar man hører meget musik. For man svære ved at lave sine lektier og sårn ?


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. november 2017 af Mathias7878

Det er vel op til den enkelte. Jeg kan personligt ikke lide at høre musik, når jeg laver lektier/og eller afleveringer, da jeg ikke kan koncentrere mig på samme måde. Der er dog andre mennesker, der godt kan lide at høre musik, når de laver lektier, hvor det ikke påvirker deres koncentration.

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. november 2017 af Eksperimentalfysikeren

Der er jo mange slags musik og de forskellige slags giver forskellig indvirkning på koncentrationen. Sange med tekster, man kan forstå, kan være ødelæggende, ligesom radioforedrag og nyheder er den rene gift for koncentrationen.

Ren instrumentalmusik kan give en stemning, der understøtter koncentrationen, men enkelter værker er meget distraherende. Sange med tekster på sprog, man ikke kender kan også bruges.

Jeg har selv brugt musik til at overdøve naboens radio, når der var nyheder.


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. november 2017 af Smut1

Jeg læste på et tidspunkt en artikel, der handlede om, at det udelukkende er børn med ADHD, som koncentrerer sig bedre med musik i ørerne.

Heldigt for mig at min familie altid har sagt, at jeg har lidt ADHD ;)


Brugbart svar (0)

Svar #4
06. december 2017 af blomsten1980 (Slettet)

Smut1, Jeg tror ikke, det er rigtigt at det udelukkende er børn med ADHD.

Det siges, at du øger din intelligens ved at lytte til musik, især klassisk.


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. december 2017 af Smut1

Nej, jeg siger heller ikke, at man behøver at tro på det :) Nogle gange er det nok sundt ikke at multitaske.

Hader dog, når folk bruger ordet intelligens i ental og alle ved, hvad der menes.


Skriv et svar til: Musik og lektier

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.