Studievejledning

Frustreret elev af fjernundervisning

27. november 2017 af Mathian

Min lærer giver ingen oplysninger, hverken vedrørende eksamensvilkårerne eller om selve de fornylig offentliggjorte spørgsmål. Har skrevet mail til hende, men INTET SVAR. Er der nogen som har været tilmeldt fjernundervisning på matematik B, og kan fortælle mig hvor jeg kan finde eksamensspørgsmålene. Har kigget overalt, på holdets mappe, på selve siden, bogstavelig talt, overalt. Beklager frustrationen, men min lærer er simpelthen for uduelig. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. november 2017 af guuoo2

Hvordan lyder de spørgsmål du har hvilke spørgsmål til?

Det er ret almindeligt at en lærer ikke vil uddybe eksamensspørgsmålene. Men hvis hun ikke svarer angående eksamensvilkårerne, så skriv til nogen fra ledelsen i stedet for.

Hvis I har fået en mail fra den organisation du tager fejrnundervisning hos, eller hvis I har et besked system så skriv i det.


Svar #2
27. november 2017 af Mathian

Jeg ved ikke hvor spørgsmålene er ? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. november 2017 af Justitia

Eksamensvilkårene er offentligt tilgængelige...

Desuden er man ikke uduelig som lærer, såfremt man ikke over for sine elever afslører de spørgsmål, som eleverne kan risikere at trække/få til eksamenen. 


Svar #4
27. november 2017 af Mathian

Har kontaktet eksamenskontoret, de har lovet mig at de vil kontakte hende. Men der er altså en del tid der går spildt. Det er for langt ude, når vi har så lidt tid til at læse op. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
27. november 2017 af guuoo2

Så misforstod jeg "de fornylig offentliggjorte spørgsmål". Men du ved altså at de er offentliggjort, du har bare ikke fået dem? Skriv til nogen administrativt ansatte/studievejleder eller hvem som helst der er tilknyttet organisationen du er tilmeldt matematik hos.


Brugbart svar (0)

Svar #6
27. november 2017 af Justitia

Stakkels dig... 

*violinspil* 


Svar #7
27. november 2017 af Mathian

#3 

Nogle af eksamensvilkårerne er offentlige tilgængelige. Men de uddyber ikke ordensreglerne for brug af IT og internet, eksempelvis. Jeg har spurgt min underviser om hun ikke ville sende en fælles mail ud hvor hun helt konkret fremlægger retningslinjerne, det har hun ikke gjort, og vi har ingen tid til eksamen næsten. Vores grundbog er en ebog, skal vi have den i materielt form eller må vi gerne bruge nettet til at hive den frem, eksempelvis? 

Og jo, man er uduelig når man ikke fortæller hvor eksamensspørgsmålene vil blive offentliggjort. Sådan er det i matematik, vi får dem før eksamen. Istedet for at pege finger, og problematisere, så kan du i det mindste spørge indtil frustrationens årsag, istedet for at spille bedrevidende. 


Brugbart svar (0)

Svar #8
27. november 2017 af fosfor

Hvis du har mulighed for at printe e-bogen, så kan du vel bare vælge "print to pdf"


Brugbart svar (0)

Svar #9
27. november 2017 af Justitia

Selvfølgelig gør de det.

Jeg finder det nærmest tragikomisk, såfremt det du skriver er korrekt. 

Så......... før eksamenen får i simpelthen samtlige spørgsmål dvs. det endegyldige eksamenssæt?!?!?!??!? Såfremt det passer, så har dé da lempet kravene gevaldigt....  


Svar #10
27. november 2017 af Mathian

Tak for de konstruktive svar. 

#5 har jeg gjort. 

#8 Ja, hvis ikke hun svarer inden imorgen, så er det dét jeg gør. 


Brugbart svar (0)

Svar #11
27. november 2017 af fosfor

#9 Til mundtlig årsprøve i 2009 fik vi også spørgsmålene på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #12
27. november 2017 af Justitia

Troede vi snakkede skriftlig eksamen.

Endvidere, så er det en falliterklæring... Hvis man til en sådan eksamen ikke formår minimum at få 10, så ja.....


Brugbart svar (0)

Svar #13
27. november 2017 af Justitia

Alle de eksaminer som jeg var oppe i på B-niveau, skulle man op og trække sit emne og værsgo.
Hvis jeg havde alle eksamensspørgsmålene linet op før eksamenen, så havde jeg fået 12 i samtlige fag uden at blinke...


Svar #14
27. november 2017 af Mathian

Hmm, du kunne jo måske selv leve op til dine egne forventninger, istedet for at bruge dem som en standard til andre. Kan se fra din karakterbog, som du har fremlagt til offentlige skue, at du måske ikke helt har levet op til dem. En 4 og 7-tals elev kan ikke forvente 10 af andre. 


Svar #15
27. november 2017 af Mathian

Og jo, der findes jura-studerende, der har fået 12 i samtlige fag. Ingen undskyldninger der.  


Brugbart svar (0)

Svar #16
27. november 2017 af Justitia

Ja god sammenligning!

At sammenligne mine karakterer fra jurastudiet - som i øvrigt er relativt høje - med gymnasiekarakterer siger en hel del om dig........  Er du tilfældigvis sinke?

 


Brugbart svar (0)

Svar #17
27. november 2017 af Justitia

Kan du bevise din påstand? 


Brugbart svar (0)

Svar #18
27. november 2017 af Smut1

#0 Hvis du har mulighed for det så ring til hende.


Svar #19
27. november 2017 af Mathian

Hm, sammenlignede ikke gymnasiekarakterer med jurastudiet, men jurastuderende imellem. Ja, det kan faktisk. Hvis du påstår at ingen jurastuderende nogensinde har fået 12 i de fag du har fået 4 i, er vi ude i det absurde. 


Brugbart svar (0)

Svar #20
27. november 2017 af Justitia

Personligt har jeg aldrig hørt om nogen jurastuderende, som har fået 12 i alt fra Københavns universitet - sjovt nok fordi det ALDRIG er sket.

 


Forrige 1 2 Næste

Der er 37 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.