Matematik

Formler i Matematik A

15. januar 2018 af Niklasmadsen91 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej,

Jeg tænker jeg går igang med at øve dvs. formeler til matematik a både mundligt og skrifeligt.

Hvilken formler synes i er meget relevant at kunne i hovedet? Nu tænker jeg mere på skrifligt. men self også mundligt lidt. 


Brugbart svar (2)

Svar #1
15. januar 2018 af Mathias7878

Hvorfor vil du "øve" formler? Hvis jeg var dig, ville jeg øve tidligere eksamenssæt, da mange af opgavetyperne er de samme, f.eks. i prøven uden hjælpemidler er der mange gange opgaver med reducering, trekantsberegning, ubestemt og bestemte integraler, differentiering og finde tangentligninger.

I opgaven med hjælpemidler er det godt at have styr på alle typer af regressionsopgaver, dvs. både lineær, eksponentiel og potens regression, men også montoniforhold, trekantsberegning, differetialligninger, optimering er godt at have styr på.

Håber dette kunne bruges.

- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #2
15. januar 2018 af Mathias7878

Med hensyn til den mundtlige eksamen, kan du vel prøve at sætte dig inde i nogle forskellige beviser og øve dem godt.

- - -

 

 


Brugbart svar (1)

Svar #3
15. januar 2018 af Mathias7878

Beviser som er gode at kunne, men også meget letforståelige er bl.a.:

cosinusrelationernes-bevis

sinusrelationernes-bevis

beviserne for formlerne til at finde a og b i lineære, eksponetielle og potens funktioner

tretrinsreglen for diverse funktioner (differetialregning - nogle af dem kan godt være lidt svære)

- - -

 

 


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. januar 2018 af Historiedansk (Slettet)

.


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. januar 2018 af MatHFlærer

Det vil være smart hvis du har godt styr på elementære differentierede funktioner og integrerede funktioner, da delprøve 1 formentlig har en opgave med ovenstående. Derudover vil det være godt at kunne løse simple differentialligninger og bestemmelse af tangent ud fra dem.

Du bør også have godt styr på vektorregning og geometri. Du kan i øvrigt også forvente en opgave med monotoniforhold og ligninger. 

Det er i delprøve 1.


Skriv et svar til: Formler i Matematik A

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.