Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hjælp til at finde relevante kilder til SSO

01. februar 2018 af dothedonts

Hej. Jeg skal skrive om 'de digitale mediers indflydelse på politikeres måde at kommunikere' i min SSO, og mangler at præcisere, hvem og hvilke tekster, jeg vil underkaste den danskfaglige analyse, som jo er vigtig for opgaven.

Jeg efterlyser både en tekst af en politiker, som repræsenterer 'den gamle skole' (traditionel politikertype, fx Lykketoft) og en tekst af en politiker, som er mere 'digital medie-smart'  (fx Støjbjerg eller en DFer.) Kilderne skal via en analyse dokumentere den udvikling, der har været i politisk kommunikation med henblik på digitale medier. Dertil er det relevant at perspektivere til Trump, og jeg søger derfor også en tekst af/om ham, som kan sløjfe den røde tråd. 

Håber at nogen kan hjælpe!!! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. februar 2018 af Moderatoren

Hvor og hvordan har du søgt efter de tekster? 


Svar #2
01. februar 2018 af dothedonts

Jamen jeg har fx Støjbjergs Facebook-opslag om 'biograf-drengene' i tankerne, da hun i den grad har gjort brug af den digitale platform i sin politiske karriere. Jeg leder også efter en relevant tale fra enten Poul Nyrup Rasmussen (evt. den tale han holdte til seminar om politisk journalistik: "Fra observatør til aktør – i en ny form for demokrati'') eller en af Mogens Lykketofts taler, på dansketaler.dk. De skal illustrere den mere traditionelle politiske kommunikationsform, men jeg er ikke helt fastlåst på, om det overhovedet skal være en tale..? Tanken er at sammenligne den 'gamle' politikertype med den 'nye' politikertype, og at kilderne skal tydeliggøre den forskel.  


Skriv et svar til: Hjælp til at finde relevante kilder til SSO

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.