Samfundsfag

Hvordan bor folk typisk når de ikke har hus? Ejerlejlighed? Privat lejlighed? Almen bolig?

20. februar 2018 af Manaste (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej. Mange mennesker bor i eget hus som de har købt.

Mit spørgsmål er, hvor bor de mennesker som IKKE har hus typisk?  Tænk fx på en nygift 30-årig som vil flytte sammen med sin partner og stifte familie, få 3 børn, etc.

Jeg tænker umiddelbart at der er tre alternativer til eget hus:

1) Bo til leje i en Almen bolig

2) Bo til leje i en Privat lejlighed

3) Køb en ejerlejlighed

Det som undrer mig en smule er følgende 2 punkter:

1) Jeg bor selv i almen bolig med min familie. At bo i en almen bolig er meget svært på grund af de årelange ventetider, så en 30-årig kan vel ikke nå at få en almen bolig inden at det er tid at flytte sammen med partneren?

2) At bo til leje i en privat familielejlighed er ofte meget dyrt, så hvis man har råd til det, kan man vel lige så godt købe et hus?

Så hvad er det folk typisk gør? Køber de en ejerlejlighed? Betaler de blot den høje pris for at leje en privatlejlighed? Eller er der nogle tricks der gør at man hurtigere kan få almen bolig?

Og hvorfor er det i øvrigt så svært at få almen bolig? Det er typisk ret billige men alligevel af god kvalitet!


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. februar 2018 af mathon

\small \textup{Hvordan definerer du forskellen p\aa \ ejerlejlighed og privat lejlighed?}


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. februar 2018 af Walras

Det kan du helt sikkert finde statistik over på Danmarks Statistik. 


Skriv et svar til: Hvordan bor folk typisk når de ikke har hus? Ejerlejlighed? Privat lejlighed? Almen bolig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.