Matematik
Terminsprøve
Hej
Jeg har terminsprøve i næste uge, og jeg ville spørge, om der er nogen af jer, der kunne fortælle mig nogen vigtige oplysninger vedr. trigonometri, geometri, plangeometri og algebra? Jeg har skrevet en masse noter, men de er lidt svære at finde rundt i :/
Tak på forhånd
Svar #1
29. april 2018 af StoreNord
Pythagoras, cos. sin, tan, ligebenede ligesidede, spidsvinklede, stumpvinklede, retvinklede, ensvinklede trekanter, firkenter, regulære polygoner.
Højder, vinkelhalveringslinjer, medianer og deres skæringspunkters betydning, midtpunktstransversaler.
Cirkler, radius, diameter, Pi, korde, cirkeludsnit, cirkelafsnit, indskreven og omskreven trekant, centervinkel, indre og ydre vinkel, periferivinkel, topvinkel, nabovinkel, komplement-vinkel
Svar #2
29. april 2018 af WonderWoman (Slettet)
#1Pythagoras, cos. sin, tan, ligebenede ligesidede, spidsvinklede, stumpvinklede, retvinklede, ensvinklede trekanter, firkenter, regulære polygoner.
Højder, vinkelhalveringslinjer, medianer og deres skæringspunkters betydning, midtpunktstransversaler.
Cirkler, radius, diameter, Pi, korde, cirkeludsnit, cirkelafsnit, indskreven og omskreven trekant, centervinkel, indre og ydre vinkel, periferivinkel, topvinkel, nabovinkel, komplement-vinkel
Se det var, hvad jeg ledte efter. Tusind tak! c:
Svar #3
29. april 2018 af ringstedLC
Efter prøven ville jeg lave mig et nyt notesystem, så noterne er til at finde.
Svar #4
30. april 2018 af WonderWoman (Slettet)
#3Efter prøven ville jeg lave mig et nyt notesystem, så noterne er til at finde.
Ja, for det er fuldstændig umuligt at finde rundt i de noter fra starten af 8. klasse :/
Skriv et svar til: Terminsprøve
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.