Dansk
Er dette et fint essay?
Hej :D
Jeg er igang med at skrive et essay i skolen og vil høre om det jeg har skrevet er fint indtil videre eller om det er helt væk. Essayet skal handle om ondskab. Jeg går i 8. Klasse. Kom gerne med kritikpunkter :D
Essayet:
Ondskab kan være mange ting for eksempel en af de mange gange jeg har slået min lillebror som brødre nu gør, men det kan også være langt mere grusomt som mord og drab. Jeg har kun oplevet en mild form af ondskab for eksempel da mig og min lillebror var op og skændes om hvem der skulle bruge playstationen. Vi diskuterede det i et kort stykke tid og det endte med at han slog mig fordi jeg sagde det var min tur. Jeg vidste godt det ikke var ondt ment, men at han bare gjorde det i raseri, men lige i øjeblikket følte jeg at det var ondt. Jeg tror ikke han synes det var ondt dengang fordi han gjorde det i raseri, men det synes jeg det var.
Jeg tror der er mange ting folk går rundt og gør som de overhovedet ikke tænker er ondt, men hvor personen det går ud over føler det er ondt. Jeg tror folk går rundt og gør hinanden ondt for sjov i hverdagen, men ved nogen personer rammer det faktisk. For eksempel dengang min lillebror kom hjem og fortalte om at han var blevet mobbet, og da han begyndte at sige noget til dem sagde de bare det var for sjov. Det er som om at så længe det bare er for sjov er det ok, men det synes jeg ikke. Jeg fatter ikke hvorfor man skal gå rundt i hverdagen og sige at man er grim eller tyk i hverdagen, kunne man ikke bare allesammen være venner og bakke hinanden op? Det kan man åbenbart ikke. Man skal åbenbart gå rundt og sige noget grimt til hinanden for sjov.
I dag er der også meget ondskab ude i den store verden. Man oplever rekordmange terrorangreb og skyderier rundt i verdenen. Det synes jeg er grov ondskab når det for eksempel begynder at handle om menneskeliv. Især når man bare vil ud med sin politiske holdning. Kunne man ikke komme ud med den på en anden måde i stedet for at der skal dø mennesker for det? Ikke ifølge de organisationer der laver de terrorangreb. For Eksempel terrorangrebet på en reduktion i 2015. Grunden til det terrorangreb var at der var blevet lavet sjov med Muhammed og derfor synes de at de skulle dø når de laver grin med deres gud
Skriv et svar til: Er dette et fint essay?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.