Generelt

Brev om 11.100 kr SU tilbagebetaling hjælp....

05. juni 2018 af hjælpppppppp (Slettet)

Fik det her brev i min eboks for et par dage siden men har først set det lige nu. Der står at jeg har fået SU uden at ha ret til det fra februar i 2017 til december 2017.

Det virker tydeligvis som en fejl fra københavns kommunes side og skal jeg så virkelig være til offer for det?

I brevet er der et link der siger "Vil du klage over afgørelsen" så der er mulighed for at klage, men har ingen ide hvad jeg skulle skrive i det klagebrev.

Forstår ikke hvorfor jeg skal betale tilbage og ved ikke meget om su så har stærkt brug for hjælp fra nogen som ved mere om su end mig for har allerede mangel på penge så ved ikke hvordan jeg nogensinde skulle betale så meget tilbage.

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2018 af guuoo2

Hvor meget indtægt har du haft ud over SU'en


Svar #2
05. juni 2018 af hjælpppppppp (Slettet)

#1

Hvor meget indtægt har du haft ud over SU'en

Jeg har ikke haft anden intægt en SU 


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. juni 2018 af SådanDa

Din SU burde ikke have noget med Københavns kommune at gøre? 

Mener du at du har haft ret til SU i månederne?

Jeg ville prøve at kontakte SU-styrelsen for at få en uddybning:

http://www.su.dk/kontakt/kontakt-du-laeser-i-danmark/du-har-spoergsmaal-om-su/su-kontorerne-paa-uddannelsesstederne/styrelsen-for-institutioner-og-uddannelsesstoette/


Svar #4
05. juni 2018 af hjælpppppppp (Slettet)

#3

Din SU burde ikke have noget med Københavns kommune at gøre? 

Mener du at du har haft ret til SU i månederne?

Jeg ville prøve at kontakte SU-styrelsen for at få en uddybning:

http://www.su.dk/kontakt/kontakt-du-laeser-i-danmark/du-har-spoergsmaal-om-su/su-kontorerne-paa-uddannelsesstederne/styrelsen-for-institutioner-og-uddannelsesstoette/

Jeg fik brevet fra københavns kommune så gik ud fra at det havde.

Ja jeg mener at jeg har haft ret til det, og hvis der er sket en fejl og jeg af en eller anden grund ikke har haft ret, hvorfor har de så ikke advaret mig efter en måned og så lang tid efter....

------

Der står mere i brevet omkring "SU med tilbagevirkende kraft" og "uddannelseshjælp som er bagudbetalt" hvis nogen med meget SU viden kunne tænke sig at hjælpe mig og evt give et bud på hvad jeg kunne skrive i et klagebrev. Ville være mætigt meget værdsat.....


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. juni 2018 af guzbak

Du må jo kontakte afsender og spørge om hvad det drejer sig om. Har du været berrettiget til at få SU, er det med at sende dokumentation afsted til dem. Hvis du ikke har haft ret til SU, er der ikke meget at klage over.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Brev om 11.100 kr SU tilbagebetaling hjælp....

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.