Engelsk

Artikel - Hjælp søges:) - HURTIGT!!!!

07. juni 2018 af Raqippo - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg har en engelsk (artikel) aflevering til i morgen. Artiklen skal handler om en kendt person som har problemer i sit liv. Kunne være rart med feedback.

Mit mål er at komme op på et 10 - tal, er det muligt?

Vedhæftet fil: Unavngivet dokument-3.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2018 af minimand60 (Slettet)

dunno der er nogle fejl...


Brugbart svar (0)

Svar #2
07. juni 2018 af OliverHviid

Den er meget kort, og der er en del diverse fejl (hvis man tager længden i betragtning)

NB.måske kunne det også have været godt at have valgt en kendt person der faktisk var relevant/interessant? Fx en kanonforfatter i engelsk og ikke Chris Brown...??


Svar #3
07. juni 2018 af Raqippo

Den skulle kun være omkring de 350 ord. 

Hvis der er nogen fejl som går igen, kan du så evt. skrive hvilke fejl jeg laver? 

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #4
07. juni 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Du skriver "unfaithful" forkert.

Unfaithful on Rihanna? Lyder ikke helt rigtigt.

Du skriver "toled" ... Jeg håber, at du ved, at det hedder told

Der er generelt en lidt kringlet sætning, når du skriver, at deres forhold er på pause. 

"Here you can see the trailer to the documentary" er også meget talesprogsagtigt og meget uformelt. Jeg havde i stedet skrevet "Trailer to the documentary:"

A friendly party? En venskabelig fest?

A affair .... Det hedder det ikke; det hedder an affair.

Chris's er også forkert! 

Which resulted to .... skal i stedet hedde Which resulted in...

Docementary .... også forkert stavet.

Remeber?

Gaved?

Because she was ... said?

Wich????????????

Har du selv læst den igennem, før du har sat et oplæg op herinde? Der er altså en del fejl, som jeg ikke lige kan finde ud af om er tastefejl eller "rigtige" fejl. 

Jeg tror desværre, at du højst kan få 4-7; og selv det er sgu en anelse optimistisk, men i hvert fald realistisk, hvis du gennemretter opgaven. 

Jeg er desuden enig med #2, og ville næste gang sørge for at vælge en mere interessant person i den forstand, at det er en person, din lærer ligeledes ville synes, er spændende at læse om. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
07. juni 2018 af Rolfen123 (Slettet)

... Men har du engelsk på A-niveau i gymnasiet eller går du i folkeskolen? Det gør jo selvfølgelig en forskel. 


Svar #6
07. juni 2018 af Raqippo

Har rettet mine fejl. Ville være super hvis i ville læse den igen og give mig feedback.


Brugbart svar (0)

Svar #7
07. juni 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Er du gymnasieelev eller folkeskoleelev?


Brugbart svar (0)

Svar #8
07. juni 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Du har stadig stavet unfaithful forkert. 


Svar #9
07. juni 2018 af Raqippo

folkeskoleelev.Det  var en fejl da jeg skulle vælge hvilket nivue det var på. Undskylder mange gange.


Svar #10
07. juni 2018 af Raqippo

Har rettet unfaithful:)


Brugbart svar (0)

Svar #11
07. juni 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Det er helt i orden, du skal ikke undskylde! :-)

Jamen, så tror jeg ikke et 10-tal er urealistisk. Jeg synes, du skriver pænt engelsk af en folkeskoleelev :-)


Brugbart svar (0)

Svar #12
07. juni 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Her er nogle rettelser:

Du har skrevet "To a friendly party" og her ville jeg i stedet skrive

"At a party Rihanna had seen the girl with whom Chris had been having an affair with. She furthermore found some messages on Chris' phone, which then resulted in some argument while they were in their cair. In the documentary Chris explains, that he doesnt remember anything by saying: "I remember that she tried to kick me, because she was sad. Then I punched her in the face, which led to the busted lip." Chris then explains how Rihanna had spit him in the face, which had only made the situation more heated ..."

Ved du, at Rihanna i virkeligheden hedder Robyn til fornavn? Jeg ville faktisk overveje at bruge dette navn i stedet, fordi det er sådan et seriøst emne/situation, du skriver om :-) Så giver det rigtig god mening at bruge hendes rigtige navn. 


Brugbart svar (0)

Svar #13
07. juni 2018 af Rolfen123 (Slettet)

Og også en rettelse til den sidste del:

"Chris plead guilty to having physically assaulted Robyn (Rihanna) out of sympathy and because he didn't want to ruin their friendship."

Du kan også skrive dette:

"Chris had a very good lawyer, Mark Geragos, who helped Chris a lot."

Jeg forstår ikke helt hvad du mener med, "After the weeks behind tellis Chris have made some viral music as for instance "Freaky Friday .."?

Noget med at Chris igen har lavet sange efter han er kommet ud af fængsel ..? Men Freaky Friday er jo en meget ny sang, og Chris har vel lavet mange andre sange siden episoden?


Skriv et svar til: Artikel - Hjælp søges:) - HURTIGT!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.