Studievalg og videregående studie

Min. karakterer for 2 årig STX?

07. juni 2018 af Fredderik (Slettet)

Hejsa. Jeg har desværre ikke kunne finde nogen information omkring dette. Så derfor håber jeg muligvis at der er nogen som muligivs kender svaret! :) 

Det er efterhånden lidt tid siden at jeg forlod min erhvervsuddannelse, grundet dårlig undervisning og generelt store problemer med at finde lærepladser. Så jeg tænker at jeg gerne vil have mig en 2 årig STX.

Jeg må være ærlig, og sige at mine standpunktskarektere var utrolig dårlige tilbage i 9 klasse. Jeg tog mig dog sammen og fik nogen nogenlunde karekterer til eksamen. Undtagen Dansk mundligt som jeg ikke rigtig fik læst op på, og derfor dumpede med et 00. Jeg bestod dog med et 4 tal på min erhvervsuddannelse.

Er der nogen der ved hvad min. karakterer er til et 2 årig STX? Og vil mine eksamens karakterer kunne leve op til forventningerne?

Dansk skriftligt: 12

Dansk mundligt: 00

Engelsk mundligt: 7

Samfundsfag mundligt: 7

Fysik mundligt: 02

Matematik med hjælpemidler: 00 (Lorte brøker hehe)

Matematik uden hjælpemidler: 02

Matematik mundligt: 02

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2018 af guzbak

En toårig stx eller hf tænker du?
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #2
07. juni 2018 af Fredderik (Slettet)

Jeg tænker toårig stx ja! :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2018 af FransiscoMertens

Med god hovedregning har du et gennemsnit på fire. Og ja du kan nå langt på STX, hvis altså bare gider at læse. Tag STX - det åbner for en hel ny verden (standpunktskarakterne gives på STX) det gøres der ikke på HF.


Svar #4
07. juni 2018 af Fredderik (Slettet)

Det lyder godt! Det er også et 2 årig STX jeg gerne vil have! :D

Men udfra mine karakterer, er det så noget der opfylder de krav de stiller nu om dage?


Skriv et svar til: Min. karakterer for 2 årig STX?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.