Dansk

Hjemmel, påstand, belæg

19. juni 2018 af laksii (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej,

Er der nogle der vil hjælpe mig med at finde påstand, belæg og hjemmel

Jeg har haft svært ved det ://

Tak for hjælpen

 Vi har gjort det før med indførelsen af de såkaldte fikserum, hvor misbrugere kan indtage deres stoffer under overvågning af sundhedsuddannet personale. Debatten om fikserum var ophedet, inden de blev til virkelighed, men i dag er de skeptiske stemmer forstummet. Og nu blæser der måske også mildere vinde om et forslag om afkriminalisering senest med Henrik Sass Larsens (S) positive toner i den nye debatbog ' Exodus'. Jeg håber, at resten af den socialdemokratiske gruppe vil se fordomsfrit på ideen.  Det nytter ikke noget at sende et signal om, at stoffer er farlige ved at kriminalisere brugen af dem. Intet peger på, at det signal bliver opfanget af dem, der er interesseret i stoffer. Og i sidste ende skader det altså mere, end det gavner. Lad os gøre op med det stigma, der er forbundet med stofbrug, og stoppe med at bruge ressourcer på at jagte dem, der skader sig selv. De skal have en udstrakt hånd i stedet for en hammer. 


Skriv et svar til: Hjemmel, påstand, belæg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.