Historie

Hjælp til at forstå en kilde MEGET KORT!!

20. juni 2018 af BlackPanther1 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hey, jeg sidder til en 24-timers eksamen, og skal have hjælp til at forstå en kilde. Jeg har trukket korstogene og islamisk revolution. Kilden er meget kort og der er linke til den herunder: 

http://www.centerforhistorieformidling.dk/korstogene-islam-kristendom/tekst121.html

Håber der er nogen derude der kan hjælpe:((

Tusind tak på forhånd!! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. juni 2018 af Moderatoren

Hvad forstår du ikke?


Svar #2
20. juni 2018 af BlackPanther1 (Slettet)

Skal lige høre om kilden er rigtigt forstået: 

En biskop ved navn Leitbert drager til Kornith til Lattakieh i syrien for at rejse til en hellig by. Men de når aldrig frem pga. den seldjukkiske-tyrkiske konge frygter hedninger. Så de når aldrig frem og vender derfor tilbage hjem? er det sådan det skal forståes? 

og ved ikke hvad hedninger betyder i dette sammenhæng, kan du måske forklare? 


Svar #3
20. juni 2018 af BlackPanther1 (Slettet)

Skal også få lavet en problemstilling til den kilde, men ved bare ikke hvordan. Er det noget du kan hjælpe med?


Brugbart svar (0)

Svar #4
20. juni 2018 af Moderatoren

Det kan jeg desværre ikke. Jeg håber, at en anden kan.


Brugbart svar (0)

Svar #5
20. juni 2018 af hellesissa (Slettet)

Du skriver at den tyrkiske konge frygter hedninger - det er ikke det der står i teksten


Fra Korinth rejste de til Lattakieh (1) i Syrien, hvor de erfarede, at kristne med magt var blevet udvist af Gravkirken på ordre fra Toghrul Beg (2), den seldsjukkisk-tyrkiske konge af Baghdad og Babylon. Da pilgrimmene frygtede hedningene, var vejen videre lukket for dem, så de blev tre måneder i Lattakieh. […] Da der nu ikke var noget håb om at komme videre til Jerusalem, begyndte de, efter råd fra biskoppen af Lattakieh, deres triste hjemrejse.



Svar #6
20. juni 2018 af BlackPanther1 (Slettet)

Hvad betyder hedningene i denne kontekst? 


Brugbart svar (1)

Svar #7
21. juni 2018 af hellesissa (Slettet)

pilgiimmene frygtede hedninge : i denne kontekst betyder hedninge muslimer, og ikke-katolske kristne


Skriv et svar til: Hjælp til at forstå en kilde MEGET KORT!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.