Matematik

bestemme a og b

01. november 2018 af maria362 - Niveau: C-niveau

hvordan finder jeg a og b? :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. november 2018 af JulieW99

Slå formlen op for at finde a og b i en lineær funktion. Hvis du må bruge hjælpemidler, kan du foretage en lineær regression. :)

- - -

Vh Julie


Svar #2
01. november 2018 af maria362

#1

Slå formlen op for at finde a og b i en lineær funktion. Hvis du må bruge hjælpemidler, kan du foretage en lineær regression. :)

okay, tak :)

Jeg har problemet med altid at glemme hvordan man finder a og b, også selvom at jeg lige har brugt formlen/metoden


Svar #3
01. november 2018 af maria362

#1

Slå formlen op for at finde a og b i en lineær funktion. Hvis du må bruge hjælpemidler, kan du foretage en lineær regression. :)

Der står at jeg skal bruge koordinaterne, hvordan finder jeg dem ud fra oplysningerne? 


Brugbart svar (1)

Svar #4
01. november 2018 af JulieW99

I forhold til at du glemmer, kan du træne formlen med flashcards, og dermed få den lagret i hukommelsen. Den er essentiel at kunne i hovedet til eksamen.

Årstallene er dine x-koordinater, og mia kr er dine y-koordinater. Husk, ud fra oplysninger at sætte 2007 lig år 0, hvilket giver x_1=0, og 2014 som antal år efter 2007, hvilket giver x_2=7.

Det er desuden en eksponentialfunktion (jeg beklager meget). Løs den ved hjælp af regression. Er det ikke en opgave der hører til delen med hjælpemidler?

- - -

Vh Julie


Svar #5
01. november 2018 af maria362

#4

I forhold til at du glemmer, kan du træne formlen med flashcards, og dermed få den lagret i hukommelsen. Den er essentiel at kunne i hovedet til eksamen.

Årstallene er dine x-koordinater, og mia kr er dine y-koordinater. Husk, ud fra oplysninger at sætte 2007 lig år 0, hvilket giver x_1=0, og 2014 som antal år efter 2007, hvilket giver x_2=7.

Det er desuden en eksponentialfunktion (jeg beklager meget). Løs den ved hjælp af regression. Er det ikke en opgave der hører til delen med hjælpemidler?

1000 tak for råd, hjælp og din tid :)


Brugbart svar (1)

Svar #6
01. november 2018 af JulieW99

Det var så lidt! Ved årstal skal du altid huske at sætte det første opgivne årtal lig 0, og dermed omskrive alle de andre årstal. Ellers får du nogle utroligt mystiske forskrifter. Den fejl lavede jeg selv tilbage i 1.g for 3 år siden. :)

- - -

Vh Julie


Svar #7
01. november 2018 af maria362

#6

Det var så lidt! Ved årstal skal du altid huske at sætte det første opgivne årtal lig 0, og dermed omskrive alle de andre årstal. Ellers får du nogle utroligt mystiske forskrifter. Den fejl lavede jeg selv tilbage i 1.g for 3 år siden. :)

Kan det dermed passe, at tallene a og b vokser med 0.001589 %, eller skal de divideres før jeg får facit? 


Svar #8
01. november 2018 af maria362

jeg mente selvfølgleig kun tallet a


Svar #9
01. november 2018 af maria362

og så mente jeg også gange og ikke dividere


Svar #10
01. november 2018 af maria362

-


Skriv et svar til: bestemme a og b

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.