Samfundsfag

Forbrug

02. november 2018 af SaraJ20 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg skal lave en gruppeframlægelse om miljø og mit emne er forbrug. Er der nogen der ved hvor meget forbrug skader miljøet, og hvorfor?


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. november 2018 af KristianVedIntet

Det kommer naturligvis an på hvad der bliver brugt. Hvis du nu vil lave en fremlæggelse hvor du fortæller om f.eks. forbruget af fossile brændstoffer, skal du selvfølgelig fortælle om CO2 og hvordan det skader vores planet og hvad vi kan gøre for at stoppe det.


Brugbart svar (1)

Svar #2
02. november 2018 af VietCoungVu

Forbrug inden for hvad.

Er det fossile brændstoffer.

Er det gas.

Er det kød.

Er det plastik.

Hvad er "forbruget", som du snakker om.

Og hvis du nu snakker om Olie(fossile brændstoffer), så ja det skader naturen. Vi mennesker forbrænder det, og der slippes CO2 ud i luften. Det samme med madforbruget af kød. Det slippes en stor mængde af CO2, når en ko prutter for eksempel.

Eller plastikforbrug, det udslipper også en mængde CO2 ud i luften. Vi mennesker har ikke brug for mere C02, for lige nu gavner det ikke noget til stopningen af den globale opvarmning.


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. november 2018 af VietCoungVu

"Forbrug inden for hvad?" sorry manglede ? tegnet flere steder. Lad vær med at dømme mig for det

:)


Brugbart svar (0)

Svar #4
02. november 2018 af VietCoungVu

Og forbrug er også inden for naturvidenskab


Svar #5
02. november 2018 af SaraJ20 (Slettet)

Olieforbrug

Brugbart svar (1)

Svar #6
02. november 2018 af KristianVedIntet

Olie er et fossilt brændstof. Dvs. at den udløser CO2. CO2 bliver fanget under ozonlaget i atmosfæren. CO2 opvarmer jorden iknlusiv Nordpolen. Isen på Nordpolen smelter og det samme gør Grønlandsisen. Pga. alt vandet som smelter, stiger havet. Vandet vil så ødelægge både menneskers og dyrs levesteder.


Skriv et svar til: Forbrug

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.