Samfundsfag

ideologier

15. januar 2019 af TinaS1 - Niveau: C-niveau

mit spørgsmål er:

undesøg hvordan socialdemokraterne, alternativet og liberal alliance forholder sig til om man skal legalisere danskernes hashforburg og hvis ja, hvordan, kom ind på hvordan det hænger sammen med partierenes ideologier.

det første spørgsmål har jeg svaret på altså det omkring at legalisere danskernes hashforbug, det er bare det med hvordan det hænger sammen med partiernes ideologier jeg ikke forstår.


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. januar 2019 af SaraKaroline

I liberalismen går de meget ind for personlig frihed, og derfor er Liberal Alliance for legalisering af hash.

Alternativet er for legalisering, men da de ikke har nogen officiel ideologi, er det sværere at svare på, men de er for legalisering, da de mener, at det vil være et opgør mod bande, man vil afkriminalisere almindelige danskere og så kan det blive en indtægt for staten, da det kan være kontrolleret på samme måde som cigaretter og alkohol.

Den sidste del er LA enige i, da det nu er relativt nemt for børn og unge at skaffe hash, og de mener, at det vil skabe mere kontrol over markedet. Håber det hjalp.


Skriv et svar til: ideologier

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.