Dansk

Karakter Jesper Wung Sung HASTER!!!

27. januar kl. 15:54 af Salam12 - Niveau: 8. klasse

Jeg har en analyse for til imorgen
Jeg er igang med berettermodellen, og er i tvivl om Anslaget er både I medias res + forudgrebet eller ej.

Hvis jeg har missed noget så sig det please, jeg har brug for ikke at fucke op her

Brugbart svar (0)

Svar #1
28. januar kl. 13:49 af JesusFrenchie

Anslag kan være meget forskellige. Men de har også fælles træk. Anslaget introducerer tit hovedpersonen og filmens præmis, stemning, genre, tema og stil. Anslaget er fyldt med informationer, der hænger sammen med noget, som sker senere i filmen. Det kan virke kryptisk eller forvirrende ved første blik. Nogle af informationerne forstår vi først rigtigt betydningen af, efter vi har set hele filmen.

Nogle anslag overrasker tilskuerne. De fanger vores opmærksomhed. Hvis anslaget begynder in medias res (”midt i tingene”), kan det pirre vores nysgerrighed.

Filmens titelsekvens er ofte en del af anslaget. Et af formålene med anslaget er at få os til at glemme virkeligheden og træde ind i fiktionens verden. Anslaget er overgangen mellem virkeligheden og filmens univers.

Anslagets spændingskurve er stejl. Kurven afspejler, at anslaget vækker vores interesse på kort tid.

https://filmcentralen.dk/grundskolen/filmsprog/anslag - det er her jeg fundet teksten fra.

Svar #2
28. januar kl. 15:18 af Salam12

Jeg har afleveret
Jeg håber på det bedste

Skriv et svar til: Karakter Jesper Wung Sung HASTER!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.