Psykologi

Pendle frem og tilbage til ODENSE og om man kan give sin uddannelse videre til andre?

08. februar 2019 af migmigogattermig - Niveau: Universitet/Videregående

Hej,

Er der nogen der kender et forum, hvor man kan snakke med andre psykologistuderende?
Og er der mulighed for, at man kan modtage en studieplads fra en studerende, der dropper ud? Sådan specifikt snakke med én der gerne vil droppe ud, men giver uddannelsen videre til en anden?

Jeg bor i København, og har ikke mulighed for at flytte til Odense, hvis jeg nu begynder at studere på SDU, tager det så virkelig kun 1 t. 14 min. at tage fra københavn til odense st. og 15 min derfra til SDU?

Jeg er meget forvirret og bange for at vælge det forkerte, derfor håber jeg på, at nogen kan dele deres erfaring. Mit gennemsnit ligger kun 0,4 fra psykologistudiet, så det er virkelig virkelig træls, at man ikke kan komme ind bare pga. det dumme tal... Tænk at man skal opgive alle sine drømme fordi man ikke fik det tal højt nok op.

På forhånd tak for svar :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. februar 2019 af 123434

Du kan søge standbyplads ellers så kan du søge ind via kvote 2. SDU har en særlig test i Kvote 2.
Så måske du skal gøre dig et forsøg med kvote 2

Brugbart svar (1)

Svar #2
08. februar 2019 af Sveppalyf

Du kan indtaste din rejse her for at se rejsetiden: https://www.rejseplanen.dk/webapp/index.html


Svar #3
08. februar 2019 af migmigogattermig

#1 - Tak for svar :) Jeg kan desværre ikke søge om Standby, da jeg ligger 0,1 fra adgangskravet dér -_-

#2 - tak for svar. Jeg har set på dsb's hjemmeside, hvor de skriver om deres tog, der kører direkte fra København til Odense. Der står en rejsetid på 1 time og 14 minutter. Men jeg har set indlæg, hvor folk har skrevet, at det tager 2,5 time hver vej alligevel, hvilket jeg ikke forstår. Derfor spurgte jeg ind til dette for at være sikker :) Hvis nogen har erfaring med at pendle.


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. februar 2019 af 123434

3#

Overvej at søg kvote 2 på SDU. Her bliver du udsat for en test.

Måske du kan komme ind i Aalborg igennem kvote 1 eller standby-plads. I Aalborg er snittet lavere. Du skal nok flytte dertil så hvis det bliver aktuelt.

Svar #5
08. februar 2019 af migmigogattermig

#3 - Tak for svar. Jeg har snittet til at komme ind på SDU, men ikke KU. Det er bare træls, når det er så langt væk.


Brugbart svar (0)

Svar #6
08. februar 2019 af 123434

3#
Det er ikke til at sige hvordan snittet bliver på psykologi til sommer. Det ville være til din fordel, hvis det faldt en smule. Det kan altså godt ske. Jeg synes derfor du skal overveje at søge en standby plads på SDU

Svar #7
08. februar 2019 af migmigogattermig

#3 - når jo det har du ret i! Kvote 2 er altid en god idé alligevel. Har du været til testen?


Brugbart svar (1)

Svar #8
09. februar 2019 af guzbak

Alternativt er der mange som så søger ind på kandidaten i kbh hvis de har læst bacheloren i Odense. Det er også en mulighed. Så kan du jo søge hvert år i kbh både kvote 1 og 2 og håbe på optag før.

Det tager ca. 1 time fra kbh til korsør med almindeligt ic tog og så skal man jo bare lige over broen. Så 1,5 time lyder mere rigtigt end 2,5 time.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Pendle frem og tilbage til ODENSE og om man kan give sin uddannelse videre til andre?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.