Matematik

Afgangsprøven

10. marts 2019 af Malia1010 - Niveau: 9. klasse

Hej, vil hører om hvad man gerne skulle "kunne" til 9ene klasses afgangsprøven for, at kunne bestå?

De besale ting?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. marts 2019 af hejjjjjjjjjj09

Det kommer vel an på hvilken af prøverne du mener? Har du ikke haft terminsprøver?


Brugbart svar (0)

Svar #2
10. marts 2019 af thelittlehelper (Slettet)


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. marts 2019 af OliverHviid

Nu ved jeg ikke, hvordan du definerer "basale" ting, men overordnet set så er du godt på vej, hvis du kender til de fire grundlæggende regneregler (addition, subtraktion, multiplikation og division), ligningsløsning, aflæsning af koordinatsystemer (med fokus på den lineære funktion, procentregning, reduktion og en smule sund fornuft. Hvis du blot ved lidt om disse emner, så kan du sagtens bestå uden problemer.

NB. måske glemmer jeg et pr fagområder i min ovenstående liste, men fra hvad jeg kan huske fra 9. klasse, så dækker listen nogenlunde, hvad man skal kunne.


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. marts 2019 af oppenede

#0

Hej, vil hører om hvad man gerne skulle "kunne" til 9ene klasses afgangsprøven for, at kunne bestå?

De besale ting?

Umiddelbart nærmest ingen ting, da beståelsesgrænsen på det seneste har været helt nede omkring 13-14% af fuld point.

Men det at "kunne" besvare alle opgaver korrekt betyder jo ikke nødvendigvis at man kan nå dem alle sammen, så spørgsmålet om man består er ikke kun 'kan'/'kan ikke'. Og f.eks. basic hovedregning, som ikke er med i pensum, kan sagtens være en fordel ift. at kunne bestå, selv om man ikke 'skal' kunne det.


Skriv et svar til: Afgangsprøven

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.