Matematik

Fp10

16. marts 2019 af MUHAMMMAD - Niveau: 10. klasse

Hej allesammen 

jeg sidder lige fast med 3 spg angående min matematik aflevering 

nemlig 3,3 3,4 og 3,5 

Jeg har virkelig brug for hjælp til disse opgave og det kunne være skønt hvis nogle kunne forklare mig det. 


Svar #1
16. marts 2019 af MUHAMMMAD

Her er opgaven 

Vedhæftet fil:FP10 Matematik EMSB.pdf

Brugbart svar (0)

Svar #2
16. marts 2019 af ringstedLC

... der mangler ligesom noget...


Svar #3
16. marts 2019 af MUHAMMMAD

Hvad mangler der? 


Brugbart svar (0)

Svar #4
16. marts 2019 af ringstedLC

3.3 Omskriv formlen for fastmassetallet:

\begin{align*} F &= \frac{V_b}{V_s}\cdot 100 \Leftrightarrow V_b=\frac{F\cdot V_s}{100} \end{align*}

Pris pr. m3:

\begin{align*} Pris_{m^3,\;stabel} &= \frac{Pris_{stabel}}{V_{s,\;stabel}} =\frac{Pris_{stabel}}{\frac{70\cdot 1.4}{100}}=\;? \\ Pris_{m^3,\;kasse} &= \frac{Pris_{kasse}}{V_{s,\;kasse}} =\frac{Pris_{kasse}}{\frac{45\cdot 1}{100}}=\;? \end{align*}


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. marts 2019 af ringstedLC

3.4 Det er en cylinder og en kegle:

\begin{align*} V &= V_{cyl.}+V_{kegle} \\ d &= 2r\;,\;h_{kegle}=1.7-h_{cyl.} \\ V &= \pi r^2h_{cyl.}+\tfrac{1}{3}\cdot \pi r^2h_{kegle} =\;?\;m^3 \\ \end{align*}

3.5 Teoretisk kan du ændre hver af de tre dimensioner, men da de skal gøres større, skal du overveje hvor hvor højt og hvor langt ind (radius), du kan nå. Det er håbløst, at træde på "taget" af stablen.


Svar #6
16. marts 2019 af MUHAMMMAD

Hej igen, 

tusind tak for hjælpen. 

jeg forstod ikke lige helt din forklaring, skal jeg indsætte disse formler, som du har lagt op her?


Brugbart svar (0)

Svar #7
16. marts 2019 af ringstedLC

#6: Ja, hvis du forstår dem.


Skriv et svar til: Fp10

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.