Andre fag

synes ikke det giver mening er der nogen der kan hjælpe mig med dette

19. marts 2019 af 14049126 - Niveau: 9. klasse

På den sociale identitets niveau kan man som person have flere forskellige identiteter og kan skifte mellem disse. I vores senmoderne, kulturelt frisatte samfund, hvor vi ikke i så høj grad som tidligere generationer bliver holdt på plads af traditioner, normer og værdier, er det væsentligt, at man som menneske kan håndtere de forskellige identitetsmuligheder og -skift. Man skal kunne indgå i komplekse sociale sammenhænge, kunne skifte roller og være fleksibel (Giddens, 1996). Det vil være problematisk både at være for fastlåst fx i negative forestillinger om sig selv ("jeg vil ikke uddanne mig, det vil aldrig lykkes for mig"), eller være helt uden egen vurderingsevne i forhold til at navigere.

Før normer, værdier og traditioner givet i forhånd, men der sker nedbrydning af disse ting, så ens identitet skifter , da vi intager forskellige rolle afhæninge af det arena vi færdes . Er det sådan det skal forståes

på forhånd tak


Skriv et svar til: synes ikke det giver mening er der nogen der kan hjælpe mig med dette

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.