Studievejledning

Afslag på 4. eksamensforsøg

27. april 2019 af MotiveretStuderende

Hej

Jeg er en kandidat studerende der har søgt 4. eksamens besøg og fået afslag.

Kort beskrevet af grunden til at jeg brugte 3 forsøg er: 2 x første gange var jeg syg (har lægeerklæring) og den tredje gang havde jeg 2 tekniske svære eksamner på samme dag.

Min studievejleder og jeg troede der var stor mulighed for at få lov til at få et fjerde forsøg i dette tilfælde, men det skete ikke. Og vi har også klaret over afslaget men fået den afvist igen.

Jeg er ENORMT glad for at gå mit studie og klare det rigtigt godt i alle andre fag, men nu bliver jeg smidt ud pga denne ene eksamen.. Det virkelig trist..

Jeg vil gerne sende min klage videre til Styrelsen, mit spørgsmål er så om der er nogle der har erfaring med det? Har været i samme situation osv? Fået juridshjælp måske?


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2019 af guzbak

Du skriver at du var syg de to første gange og harr lægeerklæring herpå.
Afleverede du da en eksamen de 2 gange siden de er talt med? Ellers burde din lægeerklæring jo kunne anullere de to forsøg.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #2
28. april 2019 af MotiveretStuderende

Hej Guzbak, tak for svaret. Jeg brugte mine 2 først forsøg ved ikke at møde op, fik en læge erklæring bagefter. Så de vælger ikke at anullere de to forsøg. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. april 2019 af Anders521

Hvilken begrundelse gav studienævnet for ikke at annullere dine to forsøg og afslaget for 4. eksamensforsøg? Bed om at få den på skrift, så det er lettere at forholde sig til detaljerne når du skal indbringe klagen til Styrelsen for Forskning og Uddannelse. Måske kan følgende hjemmeside være en hjælp.

                                    http://ufm.dk/uddannelse/videregaende-uddannelse/klagevejledning


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. maj 2019 af guzbak

Hvilket universitet drejer det sig om?
På KU annulleres eksamensforsøg, hvis man IKKE går op, og melder sig syg samme dag + lægeerklæring inden for tidsfristen.

Hvis du derimod går op og efterfølgende melder dig syg, så tæller det som et forsøg.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Afslag på 4. eksamensforsøg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.