Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

HJÆLP TIL SRO Britisk historie og litteratur i efterkrigsårene (1920-1939)

01. maj 2019 af Ay77 (Slettet)

Hey SP

Jeg har et spg. til jer ang. min SRO i fagene Engelsk/Historie, der skal handle om Britisk historie og litteratur i efterkrigsårene (1920-1939), som det overordnede emne. Jeg har valgt at have fokus på kvinder i England i mellemkrigstiden. 

Jeg har følgende problemformulering: Hvilken betydning fik 1. verdenskrig for middelklassekvinder i Storbritannien i efterkrigsårene og hvordan kom det till udtryk i skønlitteraturen.

Mit spg. til jer er, om I har nogle forslag til underemner eksempelvis i min redegørelse? Tænker noget ala kvinder på arbejdsmarkedet, stemmeret, flere kvinder og færre mænd = flere ugifte kvinder og lign., men har svært ved at komme på mere. Jeg er også i tvivl om hvor meget politik der skal inddrages ift. Englands position i krigen og om jeg fx burde komme ind på The Lost Generation. Burde jeg have noget om modernisme ift. den engelske litteratur, hvad burde jeg nævne i indledningen osv.?

Jeg er virkelig i tvivl og håber I kan hjælpe. 

I må meget gerne komme med forslag til materiale, evt. andre tekster som jeg kan bruge som perspektivering, et maleri el. lign.

På forhånd mange tak :-)


Skriv et svar til: HJÆLP TIL SRO Britisk historie og litteratur i efterkrigsårene (1920-1939)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.