Debat

Hvad siger loven?

02. maj 2019 af rasmus2222

Hej i dag fik jeg af vide af min egnelsklærer hvad jeg vil få til årskarakter. Jeg er rigtig utilfreds med min karakter. Jeg har fået følgende karaktere på mine engelske afleveringer:

12

10 (pil op)

7

7

10 (pil op)

Min lærer sagde at jeg får 7 som årskarakter i skriftlig da han sagde at han kun ser på de seneste opgaver. Spørgsmålet er om han har ret i sin påstand eller om man skal på hele året hvad man har præsteret med.


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. maj 2019 af PeterValberg

7 er en meget fin karakter, vær tilfreds med det.

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #2
02. maj 2019 af rasmus2222

Ja men i forhold til de karakter jeg har fået gennem året virker det lidt urimeligt. Jeg har knoklet for at få et 10-tal aå håber at du vil hjælpe mig med mit problem


Brugbart svar (1)

Svar #3
02. maj 2019 af PeterValberg

Jeg tænker, at du har fået den karakter, som din
dygtige og retfærdige lærer har vurderet, du har fortjent.
Desuden er årskarakterer/standpunktkaraktere et mål for,
hvor du er nået til lige nu ..... ikke en eller anden form
for akkumuleret gennemsnit eller lignende...
Sådan er det, acceptér det.

Der er andet i verden end 12-taller.....

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Brugbart svar (1)

Svar #4
02. maj 2019 af MandenMedMangeHatte

Årskarakteren er et udtryk for den karakter din lærer tror du vil få til en konkret eksamen. 

"Både mundtlig og skriftlig eksamen afspejler eksaminandens samlede beherskelse af de faglige mål for niveauet. Det er således ikke hvert enkelt delmål under de faglige mål, der eksplicit skal bedømmes. Der gives én karakter for den samlede præstation. Karakteren er en helhedsbedømmelse."

I øvrigt burde du gøre dig mere umage med dine danske formuleringer og din grammatik.


Brugbart svar (0)

Svar #5
24. oktober 2019 af hvisjegskriverherharjegbrugforhjælp

Slettet

Skriv et svar til: Hvad siger loven?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.