Andre fag

NOGEN SOM GÅR I 1G?!?!

09. maj 2019 af hejjjjjjjjjj09 - Niveau: C-niveau

Hej! 

Jeg skal til at starte i 1.g her til sommer :)

Er der nogle 1.g'er som vil dele deres uge skemaer? Bare så jeg kan få en ide om fordelingen af fag!! 

Det må også gerne være én som er lidt ældre men har gået i 1.g efter den nye reform. 

På forhånd tusinde tak!


Svar #1
12. maj 2019 af hejjjjjjjjjj09

Virkelig ingen?


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. maj 2019 af oppenede

På https://ufm.dk/uddannelse/anerkendelse-og-dokumentation/find-vurderinger/eksamenshaandbogen/regler-og-raad/fagniveauer står der hvor mange timer du skal have i hvert fag over de 3 år. Men hvilke år du har hvor få eller hvor mange af timerne af hvert fag kan komme an på masser af ting der ikke ligger fast endnu.


Svar #3
12. maj 2019 af hejjjjjjjjjj09

Det var nu mere for, at se hvornår man begynder/får fri, hvor ofter der er "huller" midt i dagen osv. Men tusinde tak alligevel! :) 


Brugbart svar (1)

Svar #4
13. maj 2019 af linep1

Jeg går i 1.g, og mit skema er for det meste fra 08.10-14.55. Nogle gange skal jeg møde kl. 09.40, men det er ikke så tit. Jeg har fri kl. 16.00 ca. hver anden mandag, men nogle andre dage har jeg fri kl. 13.40. Mit skema skifter hver uge, men jeg har omkring 24-26 lektioner om ugen, og lektionerne varer 70 minutter.


Svar #5
16. maj 2019 af hejjjjjjjjjj09

Tusinde tak! Hvor meget fylder fagene fra din studieretning? Og hvad med dem der er obligatoriske? 


Brugbart svar (0)

Svar #6
28. maj 2019 af Ditteniel

det går an på dit gymnasium, men 1 skole time(1 modul) er 90 minutter og man har ikke et fast skema så det er lidt svært at sammenligne

i starten vil du nok opleve at have 3-4 moduler som svarer til at du får fri ca. kl. 1-3 tiden hver dag måske mindre hvis du er heldig :) der er ingen vikar så de timer bliver aflyste, men du får timerne en anden gang

der burde ikke være huller i midten i starten medmindre de er aflyste, men de kan godt komme til tider...


Svar #7
28. maj 2019 af hejjjjjjjjjj09

når du siger at man kommer til at få timerne på et andet tidspunkt, vil disse så typisk blive lagt en dag hvor man f.eks. i forvejen havde tidligt fri, eller mødte sent? eller vil de som oftest bare være proppet ind helt til sidst i en dag? 


Brugbart svar (0)

Svar #8
28. maj 2019 af Ditteniel

det går an på hvor mange moduler der bliver aflyst ellers bliver det normalt sat ind i det næste semester men du får aldrig længere dage end det maksimum moduler du får pr. dag (hvilket er klokken 3 her)

derfor bliver dagene også længere senere gennem året da man skal nå et bestemt antal timer pr. år. Læreren kan også tilføje timerne, men det gøre de selvfølgelig i god tid, ellers ligger de manglende modulelr normalt i lektiecafe timen hvor alle har fri


Svar #9
28. maj 2019 af hejjjjjjjjjj09

ahhh, det giver jo god nok mening! Tusinde tak!!


Skriv et svar til: NOGEN SOM GÅR I 1G?!?!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.