Filosofi

Filosofi opg. Sisyfosmyten?

11. maj 2019 af radicale - Niveau: B-niveau

Hej, 

Jeg skal til eksamen i Filosofi B og dertil skal vi aflever en opgave inden eksamen, som vi også skal inddrage til eksamen som et eksamensprojekt. Jeg tænker at skrive om Sisyfosmyten af Albert Camus, da det er et forholdsvist simpelt emne at berøre.

Dog er jeg lidt i tvivl om hvad en god problemformulering kunne være til dette emne, har i nogle idéer?

Tænker at jeg skal følge de taksonomiske niveauer?

Så det første underspørgsmål kunne være, "Hvad handler Sisyfosmyten om?" eller er det for "let" at besvare?

Mvh.


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. maj 2019 af Smut1

Det ville jeg nok ikke gøre til det redegørende spørgsmål alene af den årsag, at jeg aldrig har set et redegørende spørgsmål se sådan ud (hvor det ikke har været et eksempel på, hvad det vil sige at redegøre).

For eksempel blev jeg bedt om i min SSO at redegøre for, hvad en elegi er, og ikke hvad den elegi jeg gerne ville arbejde med indeholdte.

Du kunne måske redegøre for noget med måden, hvorpå essay'et er skrevet. 


Svar #2
13. maj 2019 af radicale

#1

Det ville jeg nok ikke gøre til det redegørende spørgsmål alene af den årsag, at jeg aldrig har set et redegørende spørgsmål se sådan ud (hvor det ikke har været et eksempel på, hvad det vil sige at redegøre).

For eksempel blev jeg bedt om i min SSO at redegøre for, hvad en elegi er, og ikke hvad den elegi jeg gerne ville arbejde med indeholdte.

Du kunne måske redegøre for noget med måden, hvorpå essay'et er skrevet. 

Ja okay, tak for dit svar!

Hvad med noget a la:

Redegørende: Hvem er Sisyfos og hvad går sisyfosmyten ud på? som redegørende under spg.? eller Hvilken betydning har Albert Camus' fortælleform for læserens opfattelse af Sisyfosmyten? (Dog ikke så redegørende måske)..

Analyserende: Hvordan mener Albert Camus at man skal komme absurditeten til livs? Selvmord eller helbredelse?

Diskuterende: Kan man være lykkelig, hvis man bliver frarøvet sin frihed? (slaver, fanger etc.) /// Oplever Sisyfos lykke? /// Hvad skal der til for at livet er værd at leve? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
01. maj 2021 af UCL (Slettet)

Hej 

kan du hjælpe, hvor kan jeg finde lidt mere om det med "helbredelse":

Analyserende: "Hvordan mener Albert Camus at man skal komme absurditeten til livs? Selvmord eller helbredelse"?

Jeg laver også projekt om samme emne 


Svar #4
01. maj 2021 af radicale

#3

Hej 

kan du hjælpe, hvor kan jeg finde lidt mere om det med "helbredelse":

Analyserende: "Hvordan mener Albert Camus at man skal komme absurditeten til livs? Selvmord eller helbredelse"?

Jeg laver også projekt om samme emne 

Jeg har en færdig opgave omkring det jeg kan sende til dig.

Hvad er din mail?


Svar #5
01. maj 2021 af radicale

#3

Hej 

kan du hjælpe, hvor kan jeg finde lidt mere om det med "helbredelse":

Analyserende: "Hvordan mener Albert Camus at man skal komme absurditeten til livs? Selvmord eller helbredelse"?

Jeg laver også projekt om samme emne 


Brugbart svar (0)

Svar #6
01. maj 2021 af UCL (Slettet)

Ej hvor er det virkelig sødt af dig! 1000 1000 tak:)

Brugbart svar (0)

Svar #7
06. maj 2021 af UCL (Slettet)

Er der en som har forstand på filosofi og dansk der kan hjælpe mig med - hvorfor det er en god fagkombination at vælge filosofi og dansk og skrive om sisyfosmyten med henblik på eksistentialismen i den danske litteratur efter krigstiden? Jeg skal skrive synopsis i dansk og filosofi, og jeg har fået at vide at man skal kunne besvarer på det spørgsmål, da det formentlig er noget man spurgt om. Håber der er nogle herinde som vil skrive tilbage :)

Skriv et svar til: Filosofi opg. Sisyfosmyten?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.