Eksamensforberedelse

Produkt og problemstilling - historie

08. juni 2019 af amo02 - Niveau: 9. klasse

Hej 

Jeg har i historieeksamen trukket emnet 2. Verdenskrig og har dernæst valgt at fortælle om angerebet på Pearl Harbor. Der følger så også en problemstilling og et produkt med indunder.

Produktet er et kortoversigt med angrebet på Pearl Harbor og problemstillingen lyder således: "Hvilke konsekvenser fik angrebet på Pearl Harbor?".

Jeg har svært ved at få de to ting til at hænge sammen og jeg vil spørge om I kunne hjælpe mig frem til en eller flere sammenhænge i fht. produktet og problemstillingen. Produktet skal være en besvarelse til problemstillingen. Kan I hjælpe mig frem til løsninger?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. juni 2019 af ringstedLC

Vi kan jo ikke vide, hvad kortet viser, tag et billede.


Svar #2
08. juni 2019 af amo02

#1

Vi kan jo ikke vide, hvad kortet viser, tag et billede.


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. juni 2019 af ringstedLC

Beskriv udfra kortet (bemærk tidsforskellen på de to angrebsbølger), hvad der sker tidligt denne søndag morgen på flådebasen. Supler din beskrivelse med fundne oplysninger om tab af flådeenheder (slagskibe m.m.), og antal døde/sårede. Skriv også gerne noget om, hvorfor amerikanerne næsten ikke forsvarede sig, heller ikke ved den anden bølge.


Skriv et svar til: Produkt og problemstilling - historie

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.