Matematik

MatA dumpet

19. juni 2019 af Le777 - Niveau: A-niveau
Hvordan klager man hvis man dumpet skriftlig mat, og man mener opgaven burde bestå? Hvordan redegør jeg for det?

Brugbart svar (0)

Svar #1
19. juni 2019 af PeterValberg

Det bliver nok rigtigt svært at argumentere for, at du skal bestå,
idet en skriftlig eksamen bliver rettet efter en helt klar vejledning
af erfarne og dygtige censorer...der i de fleste tilfælde har prøvet
det mange gange før.

Se denne vejledning i, hvordan du klager < LINK >

- - -

mvh.

Peter Valberg
(YouTube)


Svar #2
19. juni 2019 af Le777

Jeg er klar over at det er dygtige censorer, men hvis man er på grænsen mellem at bestå og dumpe, så kan man vel argumentere for at bestå?
Når de giver karakter så regner de vel efter pointtabelen, men kigger de ikke på opgaven som helhed?

Jeg vil gerne til reeksamen, eller have en ny bedømmelse af andre censorer, hvordan redegører jeg for at jeg har bestået, hvad kan man fx skrive,? jeg kan jo ikke udpege specifikke opgaver når jeg ikke ved hvad de har tænkt og hvor mange point de har givet.

Brugbart svar (0)

Svar #3
19. juni 2019 af oppenede

"man er på grænsen mellem at bestå og dumpe" - Er det din egen vurdering? I så fald så husk at når du ligger så lavt, så kan din egen vurdering ikke bruges til noget, da der i en opgave sagtens være et problem, selvom du ikke selv kan se noget forkert/manglende/upræcist.


Svar #4
19. juni 2019 af Le777

Jo min vurdering kan godt bruges , når jeg har facit?

Og nu spørger jeg om hvordan man skriver en klage ....

Brugbart svar (0)

Svar #5
19. juni 2019 af Anders521

#4 Facit???

Hvis du vil skrive en klage, kan du finde inspiration i linket. Her er trin 3 og 4 nok mest relevant for dig.


Skriv et svar til: MatA dumpet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.