Studievalg og videregående studie

MEDICIN STUDIET? HVAD KAN MAN??

24. juni 2019 af Heyb
Hey
Jeg går i 2g på en HTX og vil gerne komme ind på medicin studiet, dog er problemet at jeg har et snit på 8 lige nu og der kræves at man har 11.4 i snit for at komme ind på KU og læse medicin. Jeg har en masse overvejelser bl.a. At skifte til en HF og starte forfra og dermed få nogle bedre karakter eller om jeg skal fortsætte og håbe på at jeg kan komme ind. Eller prøve at komme ind via kvote 2 ?
Jeg har også hørt at HF er en del nemmere end HTX og at det er lettere at få gode karakter der?

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. juni 2019 af Gymnasialstudieteknik

Slettet

Brugbart svar (0)

Svar #2
24. juni 2019 af Stygotius

Den reklameside du  henviser til, og dit indlæg her viser i hvert fald klart at du ikke har  lært hverken at stave eller skrive dansk og slet ikke noget om tegnsætning.

Du har nok ikke undervist i gymnasiet i dansk.


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. juni 2019 af Fatima2904

HF er slet ikke så "nemt" som mange tror. Man er virkelig presset med alle de eksamner man skal op i. Jeg går selv på HF, og det er ikke "nemmer" end HTX, blot at nogle fag er på lavrer niveauer.


Brugbart svar (1)

Svar #4
24. juni 2019 af Stygotius

Ja, det ser  man.


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. juni 2019 af guzbak

Fra 2020 bliver kvotesystemet på ku lavet om til en test + interview som på SDU. På den måde bliver det nemmere for nye studenter at komme ind via kvote 2 da der ikke længere vægtes på at man har en bacheloruddannelse i noget andet.
Jeg kendte en som stod i din situation i min klasse som droppede ud og afsluttede hf med ca. 11 i snit. Man kan sagtens gøre det på den måde, men det er ikke en garanti du får et snit på 11 af den grund. Desuden vil du formentlig skulle supplere op hvis du tager hf og fra 2020 tæller suppleringskurser også med i dit samlede gennemsnit.

Jeg stod i dit dilemma dengang jeg selv gik i gym men valgte at fortsætte gymnasiet alligevel. Endte så med at komme ind i kbh via kvote 2.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. juni 2019 af DrNielsen

Adgangskvotienterne er generelt høje på medicin, men overvej ellers en anden studieby. 

Er dit snit stadig ikke til det, er kvote 2 anddelen øget betragteligt på flere af universiteterne :-)


Skriv et svar til: MEDICIN STUDIET? HVAD KAN MAN??

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.