Dansk

Point of no return

20. august 2019 af Mukarami (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej

Jeg har svært ved at finde point of no return. Jeg ved hvor det ligger på berettermodellen, og jeg ved at det er det sted, hvor hovedpersonen tager en beslutning, som der ikke er en vej tilbage fra, men jeg tager altid fejl i hvor point of no return er. Hvad kan jeg gøre?

Tak på forhånd.


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. august 2019 af MaiiDevon

Det lyder da som om, du har styr på det. Hvem siger, at du tager fejl? Er det din dansklærer? Jeg vil mene, at hvis man tale sin sag og fremsætte argumenter på, hvorfor lige nøjagtig denne sektion af fortællingen indeholder historiens point of no return, så er det helt fint. 

Men ellers kan du vel:
1) Læse mere omkring berettermodellen og dens punkter. Evt. se et klip på YouTube, hvor en lærer gennemgår det, hvis det er mere spændende eller forklarende.

2) Lede efter eksempler på 'point of no return' på Google. Her er et eksempel med Rødhætte: http://faa12.dk/studietips/berettermodellen/

3) Læse noveller sammen med venner/klassekammerater/familie og analysere dem med berettermodellen. Herved kan I i fællesskab diskutere fortællingens point of no return. 


Brugbart svar (1)

Svar #2
20. august 2019 af Stygotius

-En lærerstuderende der siger "Læse mere omkring berettermodellen".

Intet under at vores unge taler/skriver som de gør.


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. august 2019 af MaiiDevon

Det er fordi, der i dag bliver lagt et større fokus på kompetencer og personlig dannelse fremfor udenadslære og kæft, trit og retning. Det kan være, at en sådan skolegang ville have været fordelingsagtigt for dig, din bitre mand. Gik mit budskab tabt i kommunikationen? Nej vel? Hvis du ikke har noget pænt at sige, er det helt legitimt at tie. :)


Brugbart svar (1)

Svar #4
20. august 2019 af Stygotius

Slettet

Skriv et svar til: Point of no return

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.