Psykologi

Psykologi, gennemsnit under 6,0

24. september 2019 af Juney - Niveau: Universitet/Videregående
Hejsa folkens.
Jeg fik kun 5.6 på gymnasiet. Grunden til det blev så lavt, var jeg fik en kæreste på 3.g, og jeg kunne ikke styre min forelskelse, at jeg mistede helt interessen på skolen, og fik dårlige karakterer. Jeg plejede ellers at få gode karakterer i folkeskolen og gymnasiet. Sagen er, jeg fandt ud af jeg har ADHD + borderline + kompleks ptsd, efter gymnasiet, så jeg fik en lille forklaring.

Jeg har stor interesse indenfor psykologi. Jeg supplerede i matematik B niveau, og fik gode karakterer.

Jeg tænker på at færdiggøre min hypnoterapeut kursus (online). Er det noget der vil tælle som erhverserfaring? Sådan så min chance bliver lidt større?
Tænker også på at arbejde frivilligt med at hjælpe børn og unge. Er det noget der kommer til at hjælpe?

Efter alt det her, har jeg overhovedet chance for at blive optaget?
Hvad kan jeg gøre andet, for at chancen for at blive optaget bliver lidt større?

Jeg vil prøve at søge ind på Københavns Universitet, og deres kriterier fra 2020 vil ændre, og måske det gør jeg har bedre chance for at komme ind?

Måske lyder det dumt, at jeg overhovedet drømmer om at blive optaget, når mit snit er så lavt.

På forhånd tak :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
24. september 2019 af Moderatoren

Læs på studiets hjemmeside om hvad de vægter i en kvote 2 ansøgning.


Skriv et svar til: Psykologi, gennemsnit under 6,0

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.