Historie

Har brug for hjælp til at forstå kilden(kort over

27. oktober 2019 af HFNU (Slettet) - Niveau: A-niveau
Jeg har fået denne kilde til opgave, men har sværg ved at skrive om det i helhed. Forstår godt hvad den sorte , grønne og røde farve viser , ialt Nazitysklands KZ- lejre . Men hvad kan jeg ellers sige om kilden? Jeg ved ikke hvorfor jeg skal skrive det er en vigtig kilde ? Håber virkelig der er nogle der vil hjælpe mig lidt på vej, står ikke rigtig med noget som helst til kilden . Mange 1000 tak for hjælpen

Brugbart svar (1)

Svar #1
27. oktober 2019 af ringstedLC

Huh ha, det var et skrækkeligt tema.

Du kunne beskrive, hvordan de egentlige udrydelseslejre kun var placeret i Polen, hvor

- de var skjult for den tyske offentlighed.

- der var flest jøder.

mens der til gengæld lå mange flere koncentrationslejre i Tyskland, hvor de indsatte blev brugt

- som arbejdskraft.

- til medicinske eksperimenter.

Lejrene i Tyskland blev også brugt til krigsfanger (POW), altså allierede vestlige soldater, der havde overgivet sig. På Østfronten blev tilfangnetagede russere oftere skudt end interneret.

Kilden er vel vigtig, hvis emnet fx er Holocaust, da den viser udbredelsen af lejrene.

Kortet er sikkert hentet fra https://arslonga.dk/Bergen-Belsen.htm hvor der også er meget læsestof om lejrene.


Svar #2
28. oktober 2019 af HFNU (Slettet)

1000 tak, for at gøre mig opmærksom på at kz lejrene var placeret i Polen. Måske fordi de skulle skjules for den tyske befolkning, som du skriver.

Det du skriver med Kz i Tyskland også blev brugt til krigsfanger, hvem var krigsfangerne?


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. oktober 2019 af ringstedLC

Hvis du nærlæser #1, har du svaret.


Svar #4
28. oktober 2019 af HFNU (Slettet)

Ja, det kom jeg frem til, lige efter jeg havde sendt mit spørgsmål:)

Men Litauen, Letland og Estland, hvor der også kz-lejre, de lande havde Hitler besat ikke? eller hvordan var det nu det var 


Brugbart svar (1)

Svar #5
28. oktober 2019 af ringstedLC

Jo, det var også en uofficiel del af Ikke-angrebspagten.


Svar #6
29. oktober 2019 af HFNU (Slettet)

okay så han havde besat de 3 nævnte lande og de også en del af ikke-angrebspagten. ja, så tror jeg vist jeg forstår lidt bedre, hvordan det har lykkedes at skabe kz -lejre i de lande


Brugbart svar (1)

Svar #7
29. oktober 2019 af ringstedLC

Der var jo ikke ikke nogen, der på det tidspunkt kunne forhindre det.


Skriv et svar til: Har brug for hjælp til at forstå kilden(kort over

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.