Tysk

Relativepronominer

22. januar 2020 af mads365h - Niveau: B-niveau

Jeg har problemer med at finde ud af hvad det de relative pronominers funktion er i denne sætning 

- Um die ausbreitung des coronavirus einzudämmen, sperrt China laut staatsmedien Flughafen und Bahnhöfe in Wuhan. Die bewohner sollen die stadt nich verlassen. 

Er der nogle der kan hjælpe mig med at sige hvad de Relativepronominer viser hen til i denne sætning er helt væk.


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. januar 2020 af OliverHviid

De er ikke relative pronominer; de markerede ord er bestemte artikler.


Brugbart svar (0)

Svar #2
23. januar 2020 af Stygotius

I øvrigt skrives tyske navneord med stort begyndelsesbogstav.


Svar #3
23. januar 2020 af mads365h

Det Relative pronomen tager form i artiklerne. Har et super godt skema her 

Vedhæftet fil:Relative prononminer.png

Svar #4
23. januar 2020 af mads365h

Og ja jeg var godt klar over at de tyske navneord staves med stort begyndelsesbogstav. Retter bare det hele til sidst inden jeg aflevere det


Svar #5
23. januar 2020 af mads365h

dog har du ret i at de er bestemte artikler kunne jeg godt bruge noget hjælp til at kunne identificere dem 


Brugbart svar (2)

Svar #6
23. januar 2020 af Stygotius

En bestemt artikel er et ord eller en partikel der viser at et navneord (eller et pronomen) er i bestemt form og også hvlket køn ordet er..

Danske navneord har en såkaldt "efterstillet bestemt artikel", f.eks. "bil - bilen"  eller "hus - huset". 

(ty. læreren = der Lehrer - skolen = die Schule  -  huset = das Haus)            


Skriv et svar til: Relativepronominer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.