Bioteknologi

Forståelse af figurer

25. januar 2020 af KageSpiseren - Niveau: A-niveau

Hej SP

Jeg har en række figurer som jeg gerne ville stille undervejs i denne tråd og håber der nogen der vil bruge sin tid på at forklare mig dem, når jeg har forklaret hvad jeg tror det er og hvad det gør. 

Håber der nogen der kan hjælpe. (Jeg har sat det op som word dokument så jeg ikke behøver at vedhæfte nyt bilag for hver gang)

På forhånd tak! 


Svar #1
25. januar 2020 af KageSpiseren

Hov glemte at vedhæfte


Brugbart svar (1)

Svar #2
25. januar 2020 af Larsdk4 (Slettet)

Figur 1:Det er en bakteries opbygning 

Ingen cellerkern --> kun stort ringformet kromsom --> har ikke ret mange organeller


Svar #3
25. januar 2020 af KageSpiseren

kan du fortælle hvad cellevæg og plasmamembran gør i bakterien? for kan ikke finde noget i min biologibog


Svar #4
25. januar 2020 af KageSpiseren

kan du fortælle overordnet om den eukaryote celle?


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. januar 2020 af Larsdk4 (Slettet)

Kort og godt sagt så er en "Eukaryote celle " har cellekerne rundt om dens DNA og findes 4 undergrupper til.

1.Dyreceller 

2. Planteceller 

3. Svampeceller 

4. Alger 

Kort og godt sagt så er en "Prokaryote celler " uden cellekerne og lever som encellede organismer  

1. Bakterier 

2. Arkebakterier


Svar #6
25. januar 2020 af KageSpiseren

#5

Kort og godt sagt så er en "Eukaryote celle " har cellekerne rundt om dens DNA og findes 4 undergrupper til.

1.Dyreceller 

2. Planteceller 

3. Svampeceller 

4. Alger 

Kort og godt sagt så er en "Prokaryote celler " uden cellekerne og lever som encellede organismer  

1. Bakterier 

2. Arkebakterier

Ok så det betyder at siden mennesket er et pattedyr hører vi under gruppen dyreceller ikke sandt?

Og det betyder vel at mennesket hører til eukaryote celle som dyrecelle da det er vi ikke har grønkorn da det nemlig tilhører planter. Tak var lige lidt forvirret.


Svar #7
25. januar 2020 af KageSpiseren

Ved figur 3 er det så protein der transporteres?


Brugbart svar (0)

Svar #8
25. januar 2020 af gerthansen

hvis figur tre er den med transport over cellemembranen så plejer det ikke at være proteiner, men vil ikke udelukke det helt 100, men tænker det ikke da proteiner er ret så store, og disse kanaler ikke er så store.


Skriv et svar til: Forståelse af figurer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.