Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

For få sider til Studieretningsprojekt.

18. marts 2020 af Valgmark100

Hej, jeg håber i alle har det godt. 

Jeg har nu afleveret SRP, men problemet er at jeg ikke har skrevet nok, har måske kun skrevet 12-13 sider ialt udover litteraturliste osv. 

Mit spørgsmål er så om i ved hvad der kan ske hvis den ikke fylder mindst 15 og højst 20 sider? Altså bliver den analluret?

God dag.


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. marts 2020 af Moderatoren

Det tror jeg ikke, men din karakter vil ikke kunne blive ret høj, da du på så få sider ikke har kunnet komme i dybden.


Svar #2
18. marts 2020 af Valgmark100

Kan godt forstå jeg måske ikke får den højeste karakter, da jeg ikke har nok sider, men mit største frygt er, at den ikke bliver godtaget og kan dermed ikke blive student, pga jeg mangler de 2-3 sider

Brugbart svar (1)

Svar #3
18. marts 2020 af naturvidenskaberfedt

Hej.

Det skal du ikke bekymre dig en del om, det trækker naturligvis nok ned i din endelige bedømmelse og derfor også meget dit snit. 

Jeg tror simpelthen ikke censoren ikke vil lade bestå fordi du har et par sider under kravene. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. marts 2020 af DrNielsen

Jeg stemmer i og er overbevist om at den nok skal gå igennem!

Ad sideantal:

Da jeg i sin tid skrev SRP blev vores problemformulering udfærdiget af vores lærere. Det betød at opgavens omfang var rimelig godt tilpasset til det sideantal vi skulle opnå. Derfor er det muligt at det trækker ned, da censuret måske godt kunne tænke sig uddybning visse steder. Så vil jeg også tilføje at det ikke altid er en ubetinget god ting at skrive så mange sider som muligt. Specielt hvis du skal videre i uddannelsessystemet. Jeg er universitetsuddannet på en uddannelse hvor både bachelor- og kandidatafhandling 'kun' er 10 sider. Her er det tit set at man sagtens kan nå helt til tops på karakterstigen selvom man ikke skrev over 9,5 sider. I sidste ende er det besvarelsen der tæller. Og hvis den er fyldestgørende i alle afskygninger så får man altså topkarakter. Der er eksempelvis stor forskel på hvor præcist folk formulerer sig. Der er altså ingen grund til at hælde en masse fyldord og fyldtekst i sin opgave.

Så for at opsummere; 

Det er muligt at du bliver trukket i din karakter, men hvis ellers din opgave er gennemarbejdet, præcis og fyldestgørende, så tror jeg ikke du skal grue så meget for det tal du får stukket i hånden :-) 


Skriv et svar til: For få sider til Studieretningsprojekt.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.