Matematik

hjæælp til omdregningslegemer

19. marts 2020 af ChrilleBanden - Niveau: A-niveau

Hej jeg har virkelig brug for hjælp til denne her opgave;

Først konstrueres den indre del af toppen af vinglasset, altså der hvor vinen skal være. Denne del skal have form som en parabelbue i 1. kvadrant og skal derfor følge den generelle funktion; f(x)=a*x2+b*x+c

Det eneste krav til denne parabel er at glasset skal kunne indeholde mellem 300 og 400 cm3 vin. Mundingen har en radius, r, og glasset har en dybde, d. Indlagt i et koordinatsystem, kan disse to værdier beskrives som to punkter.

For at kunne finde denne parabel, er I nød til at opstille tre ligninger med tre ubekendte, hvor to af dem er indsættelse af de to punkter, og den sidste skal beskrive volumen af glasset.

a) Opstil de tre ligninger med tre ubekendte

 

Mange tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. marts 2020 af peter lind

Du jo oprettet en tråd med den opgave tidligere. Hold dig til denne. Der er ikke grund til at vi svarer på det samme. Det forstår du jo heller ikke. Skriv i den oprindelige tråd med en udførlig beskrivelse af hvad du ikke forstår


Svar #2
19. marts 2020 af ChrilleBanden

ja men jeg kan ikke redigerer i den gamle, da jeg gerne vil fjerne de opgaver jeg ikke behøver at nævne såsom c og d. Jeg har kun brug for hjælp til a'eren


Brugbart svar (0)

Svar #3
19. marts 2020 af ringstedLC

#2: Elendig undskyldning; du har 10 min. til at rette og så ejer SP dit indlæg. Tænk dig derfor om inden du trykker "Opret svar".

... nettet glemmer aldrig ...


Skriv et svar til: hjæælp til omdregningslegemer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.