Fysik

LEKTIEEEEEHJÆÆLPPPP HURTTTIIIIGT

24. marts 2020 af ulalalala - Niveau: 9. klasse

Hej 

Min gruppe har om konservingmetoden om det godt for vores sundhed.

Sidder fast i perspektivering, fordi forstår nemlig ikke hvad jeg skal perspektivere til.

Er der nogle der er søde at give mig nogle ideer?


Svar #1
24. marts 2020 af ulalalala

er der nogle der please ville hjælpe mig ? 


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. marts 2020 af Skaljeglavedinelektier

Hvilken type konserveringsmetode?


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. marts 2020 af Germanofil

#0

Mener du levnedsmiddelskonservering?

Levnedsmiddelskonservering har haft enorm stor betydning for vores sundhed, og det ikke altid udelukkende pga. nye, forbedrede metoder til at konservere disse. Før i tiden opbevarede man fx kød i en blydåse (det ved vi nu til dags ikke er særligt smart, men det tænkte man ikke så meget over dengang). Endvidere har de fleste i Danmark også adgang til et køleskab el. en fryser, hvilket også er med til at udvide holdbarheden af levnedsmidler.
Der findes mange måder at forlænge levnedsmidlernes holdbarhed på fx vha. varme el. kulde.  

Du angiver ikke særligt mange informationer om din opgaveformulering, hvorfor det er ganske svært at give dig et fyldestgørende, konkret svar. Du kan perspektivere til mange ting, fx hvad konserveringsmetoden betyder for samfundssundheden lige nu (Danmark er som bekendt delvist lukket ned, og man opfordrer folk til at blive hjemme). Konserveringsmetodernes fremskridt giver altså os som mennesker en større fleksibilitet ift. at opbygge et længerevarende forråd, og det er jo smart, da vi så ikke behøver at hente nye forsyninger hver dag (det skulle man jo "i gamle dage", men kan nøjes med at gøre det fx én gang om ugen. At vi handler én gang om ugen betyder, vi mindsker kontaktmulighederne for at støde ind i (potentielt) smittede mennesker. Derved formindskes risikoen også for, at vi bliver smittede og evt. smitter andre.

Jeg håber, det hjalp dig lidt på vej el. gav dig noget inspiration.


Skriv et svar til: LEKTIEEEEEHJÆÆLPPPP HURTTTIIIIGT

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.