Debat

afskaffelse af hurtigstartsbonussen

11. april 2020 af Carlo18

Hejsa. 
Jeg går pt. i 2.g og ønsker efter gymnasiet at læse HA pro. eller måske endda BSc IBP på CBS. 
Snittet til begge af disse uddannelser er højt, og da jeg ikke fik mulighed for at få et ekstra a-fag, da der ikke var nok på skolen som havde valgt faget, samt at den såkaldte hurtigstartsbonus er afskaffet bekymrer det mig, at jeg ikke vil have det nødvendige snit. 
Hvor meget kan man forvente at snittet vil falde på uddannelser med enormt høje adgangskrav, da disse adgangskrav jo bliver væsentligt sværere at møde, hvis ikke hurtig-startsbonussen er gældende??


 


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. april 2020 af MandenMedMangeHatte

Du har lige så stor chance for at blive optaget nu, som du havde da hurtigstartsbonussen var i omløb.


Svar #2
11. april 2020 af Carlo18

Så du siger at snittet vil falde tilsvarende til hurtigstartsbonussen på 8%. Har bare hørt at snittet udelukkende vil falde andelen af kvote 2 som på cbs ofte er mellem 20%-40% gange hurtigstartsbonussen. Hermed vil det jo blive sværere at komme ind på studiet??? 


Skriv et svar til: afskaffelse af hurtigstartsbonussen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.