Tysk

Oversættelse af "gut gegen Nordwind"

17. april 2020 af maggijo01 - Niveau: B-niveau

Jeg skal oversætte følgende, og har lidt brug for hjælp til at se om mit bud er korrekt?

Dansk:

De to personer, som skriver mails til hinanden, er Emmi Rother (en kvinde) og Leo Leike (en mand).

Deres korrospondance begynder med, at Emmi R. vil afbestille et abonnement på at magasin, men kommer til at skrive til en forkert mailadresse, der tilfører Leo Leike. Han skriver tilbage og gør hende opmærksom på fejlen 

Nå måneder senere - ved juletid - modtager Leo L. en mail fra Emmi R. som ønsker glædelig jul og godt nytår. Det er ikke en personlig mail, men en mail, hun har sendt tul alle sine kontakter. Mod forventning svarer Leo L, tilbage på denne mail i en provokerende tone. Han skriver, at han elsker massemails fra ukendte personer. Emmi R. svarer lidt provokerende, men også humoristisk tilbage.

Dernæst sender Leo L. Emmi R. en test, hvor han påstår, at han kan udpege hende blande tyve kvinder alene ud fra hendes skrivemåde. Han påstår ligeledes, at hun ikke ville kunne kende gam i en forsamling af mænd. Han forestår derfor et væddemål.

Vi kommer ind i teksten, da Emmi R. svarer på dette....

Tysk:

Die beiden Personen, die sich gegenseitig Mails schreiben, sind Emmi Rothner (eine Frau) und Leo Leike (ein Mann).

Ihre Korrespondenz beginnt damit, dass Emmi R. ein Zeitschriftenabonnement kündigt, aber an eine falsche E-Mail-Adresse von Leo Leike schreibt. Er schreibt zurück und macht sie auf den Fehler aufmerksam.

Neun Monate später - zur Weihnachtszeit - erhält Leo L. eine E-Mail von Emmi R. und wünscht frohe Weihnachten und ein gutes neues Jahr. Es ist keine persönliche Mail, sondern eine Mail, die sie an alle ihre Kontakte gesendet hat. Entgegen der Erwartung antwortet Leo L. auf diese E-Mail in einem provokanten Ton. Er schreibt, dass er Massen-E-Mails von unbekannten Personen liebt. Emmi R. antwortet ein wenig provokant, aber auch humorvoll links.

Als nächstes sendet Leo L. Emmi R. einen Test, in dem behauptet wird, er könne sie unter zwanzig Frauen nominieren, allein aufgrund ihrer Schreibweise. Er behauptet auch, dass sie ihn in einer Versammlung von Männern nicht kennen würde. Er schlägt daher eine Wette vor.

Wir werden auf den Text eingehen, wenn Emmi R. darauf antwortet ...

Det skal helst være så grammatisk rigtigt som muligt, hvilket jeg ved det ikke er, så hvis noget vil hjælp ville det virkelig være lækkert:))


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. april 2020 af Stygotius

Din lærer retter dine opgaver for dig.

Han/hun skal vide hvad du kan og  ikke kan.

Vil du virkelig give ham/hende et falsk billede af dig selv???  -Hvad skal man bruge det til ?

I øvrigt skal  du ikke være så bekymret. Din tekst indeholder mange gode detaljer.


Svar #2
17. april 2020 af maggijo01

Det er mest fordi jeg snart skal have karakter, og gerne vil opnå et godt reultat jo.. hehe, men fair nok


Skriv et svar til: Oversættelse af "gut gegen Nordwind"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.