Matematik
Tegningen i et geometriprogram?
Hej SP, jeg er gået i stå ved denne opgave. Jeg forstår det som om, at jeg skal tegne skihopbakken i et geometriprogram.
Problemet er det, at jeg kun har funktionen for den blå linje. Og jeg har ingen ide om hvordan jeg skal finde funktionen for den røde linje.
Håber i forstår hvad jeg mener :) Tak!
Jeg har vedhæftet et billede af opgaven.
Svar #2
23. april 2020 af peter lind
Jeg kan ikke se at der stilles noget spørgsmål om den røde linje. Hvad ve du om den ? kom med hele opgaven
Svar #3
23. april 2020 af ringstedLC
c) Der står: Tegn grafen for f. Hvis x er meter, er det kun en del af den blå graf.
Svar #4
23. april 2020 af Repeno
#3c) Der står: Tegn grafen for f. Hvis x er meter, er det kun en del af den blå graf.
Jeg har beregnet lænden af bakken til 33,44 m, ved brug af formlen i opgavebeskrivelsen. Det er udelukkende opgave F som driller.
Jeg har vedhæftet de tidligere opgaver her.
Svar #5
Du skal bare indlægge tegningen i et geometriprogram, så du skal ikke lave en graf af den røde linje
Svar #6
23. april 2020 af Repeno
#5Du skal bare indlægge tegningen i et geometriprogram, så du skal ikke lave en graf af den røde linje
Okay tak! - Det kan godt være jeg spørger dumt nu, men hvordan indlægger man en tegning i et geometriprogram? :D
Svar #7
Jeg kender ikke dit geometriprogram; men prøv at se om du direkte kan indlæse billedfilen eller evt importere den
Svar #8
23. april 2020 af Repeno
#7Jeg kender ikke dit geometriprogram; men prøv at se om du direkte kan indlæse billedfilen eller evt importere den
Jeg plejer at bruge GeoGebra - Tak for hjelpen, jeg prøver at se om jeg kan hitte ud af det :)
Svar #12
12. maj 2020 af peter lind
f'(x) er hældningen i punktet x
se evt. din formelsamling side 14 eller definitionen af differentiakefficiet
Svar #13
13. maj 2020 af sila96
okay, jeg differencerede f(x)= 3,2·10^−4·x^3 − 7,3·10−2·x^2 + 4,8·x −112,7 på 2 måder, men jeg tvivler om det er rigtigt?
den ene differencerede funktion ser således ud:
1) f'(x)= 3·3,2·10^−4·x^2 − 2·7,3·10^−2·x + 4,8
og den anden :
2) f'(x)= 3,2·10^−4·3x^2 − 7,3·10^−2·2x + 4,8
Svar #14
13. maj 2020 af peter lind
Det er jo det samme. du har jo blot flyttet om på rækkefølgen af faktorer i de ekelte led
Skriv et svar til: Tegningen i et geometriprogram?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.