Engelsk

Verballed i passiv og aktiv

26. april 2020 af kingoman - Niveau: A-niveau

Hej, 
Jeg er kigger på denne opgave, men er ikke sikker på, at jeg har lavet den rigtigt. Nogle der kan fortælle om jeg er helt væk i min besvarelse.

Find og skriv to sætninger med verballed i aktiv og tre sætninger med verballed i passiv fra teksten. Skriv for hvert eksempel hele sætningen, og marker tydeligt i hver sætning både hele subjektet og hele verballeddet.
Aktiv:
led to the road being closed
Officers are working as fast as they can

Passiv:
A man has been arrested for dangerous driving after nine people were injured following a crash…
Drivers have been advised to seek alternative routes and diversions have been put in place.

Forklar kort på baggrund af eksemplerne forskellen på dannelsen af aktive og passive sætninger.

Selve teksten: 
A man has been arrested for dangerous driving after nine people were injured following a crash between a van and a minibus on the M25, police have said. The crash, which took place at 1.30am on Monday, led to the road being closed near junction 12 at Staines. [...] Drivers have been advised to seek alternative routes and diversions have been put in place. A Surrey Police spokesperson said: “Officers are working as fast as they can, however the closure is likely to impact on the rush hour, and drivers are advised to seek alternative routes if possible.”


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. april 2020 af Stygotius

A man has been arrested for dangerous driving after nine people were injured following a crash between a van and a minibus on the M25, police have said. The crash, which took place at 1.30am on Monday, led to the road being closed near junction 12 at Staines. [...] Drivers have been advised to seek alternative routes and diversions have been put in place. A Surrey Police spokesperson said: “Officers are working as fast as they can, however the closure is likely to impact on the rush hour, and drivers are advised to seek alternative routes if possible.”

fede typer = passiv

understregning = aktiv


Svar #2
26. april 2020 af kingoman

Tak - Det prøver jeg lige at kigge nærmere på! 

God aften! 


Skriv et svar til: Verballed i passiv og aktiv

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.