Matematik

Sandsynlighed

25. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet) - Niveau: 9. klasse
En dreng skal trække 2 af de viste kugler. Når en kugle trækkes, lægges den ikke tilbage.

Hvad er sandsynligheden for at trække 2 sorte kugler?
Er det så 1/4

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. maj 2020 af janhaa

P = 2/4 = 1/2


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. maj 2020 af MandenMedMangeHatte

Hvad med at vise dine udregninger, Kasper???


Svar #3
25. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Det oplyses, at x = 2 og y = 1.

Dermed bliver 2x+3y=...
Er det så 4x+3y

Brugbart svar (0)

Svar #4
25. maj 2020 af MandenMedMangeHatte

Hvad med at vise DINE udregninger, Kasper???


Svar #5
25. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

2×*4=4x
3y*1=3y
Dermed 4x+3y

Brugbart svar (0)

Svar #6
25. maj 2020 af MandenMedMangeHatte

Det er forkert. Meget forkert.

Brugbart svar (0)

Svar #7
25. maj 2020 af Capion1

Hvor mange mulige udfald er der?
   K4,2
Hvor mange gunstige udfald er der?
   K2,2
Beregn nu sandsynligheden for at to sorte udtrækkes.
 


Svar #8
25. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

1 udfald
0 gundstige udfald

Svar #9
25. maj 2020 af Kasperx1738 (Slettet)

Resultatet er 7

Brugbart svar (0)

Svar #10
25. maj 2020 af MandenMedMangeHatte

Hvad taler du om, Kasper??? Du er jo helt væk mand.

Brugbart svar (0)

Svar #11
25. maj 2020 af Weeke (Slettet)

#10

Kan du finde ud af andet end at svine ham til? Du har jo været ude efter ham konstant i den seneste periode, hvis det generer dig utrolig meget, så er det vel mest hensigtsmæssigt at ignorere ham...

At holde en god og sober tone er også en del af Studieportalens retningslinjer.


Brugbart svar (0)

Svar #12
25. maj 2020 af MandenMedMangeHatte

#11

Han overfylder siden med alle sine mange “spørgsmål”, så andre indlæg fra folk der rent faktisk GERNE vil have hjælp drukner i dem. Jeg bliver ved indtil den er sivet ind.

I øvrigt er der ingen skjult præmie til den hvide ridder.

Brugbart svar (1)

Svar #13
25. maj 2020 af Capion1

https://www.studieportalen.dk/information/terms/forumthread

Besvarelse af indlæg

Når du tilbyder hjælp, så vær forstående overfor nye medlemmer, der ikke nødvendigvis er erfarne med normerne på forummet. Vær derfor også tålmodig, når du svarer – noget, der virker helt åbenlyst for dig, kan være ret kompliceret for andre.
Lad, for så vidt muligt, være med at give endelige svar. Ofte er et hint meget mere værd for spørgeren end at få svaret serveret.
Hold dig til emnet. Opret en ny tråd og henvis til den hvis du har en kommentar, der ikke er relevant for emnet.
I lange tråde letter det overskueligheden, når du henviser til det indlæg, du kommenterer. Du henviser til et indlæg ved hjælp af hashtag (#) og indlæggets nummer.


Brugbart svar (0)

Svar #14
25. maj 2020 af MandenMedMangeHatte

#13

Kan man virkelig kalde en bruger med over 1050 indlæg for et “nyt” medlem??

Brugbart svar (0)

Svar #15
25. maj 2020 af Weeke (Slettet)

#12

Jeg er da ligeglad med den ''skjulte præmie'', det er bare utroligt, at der findes mennesker, som bruger så meget tid på at være så nedladende og kun bidrager til destruktiv kritik.. .selv hvis du ikke er klar over det endnu, så bidrager du i stor grad til, at de elever som ønsker hjælp, får deres opslag ''druknet''


Brugbart svar (0)

Svar #16
25. maj 2020 af MandenMedMangeHatte

#15

Jeg har skam prøvet mange gange at hjælpe Kasper med “konstruktiv kritik”. Man bruger tid på at formulere sig ordentligt og virkelig få ham til at forstå konceptet. Han er dog kun ude efter svar på specifikke spørgsmål som fx, “hvad er (a-2)^2?” Hvorefter han selv kommer med et eller andet mærkeligt gæt, “er det ikke 42?” Se bare starten af denne tråd, for eksempel.

Han værdsætter overhovedet ikke den hjælp han får og nu er jeg blevet træt af det. Men hvis du synes det er så synd for ham kan du vel bare selv “hjælpe” ham?

Brugbart svar (2)

Svar #17
25. maj 2020 af Capion1

# 14
Det vil jeg ikke kommentere, men vil sige, at vi, som voksne, har en forpligtelse til at agere voksne overfor
både børn, unge og jævnaldrene, vi, som hjælpere, frivilligt kommunikerer med.

 


Brugbart svar (0)

Svar #18
25. maj 2020 af Weeke (Slettet)

#16
Jeg kan helt klart følge dig, da jeg kun har set starten af dette opslag og de seneste par dages andre opslag, og har derfor tolket ud fra dette, men i sådanne tilfælde er det vel bedst at ignorere, hvis han ikke snart indser, at det kræver hårdt arbejde og egen vilje, hvis man gerne vil nå i hus med sine opgaver.


Brugbart svar (0)

Svar #19
25. maj 2020 af MandenMedMangeHatte

#18

Man har lov at håbe.

Brugbart svar (0)

Svar #20
25. maj 2020 af Weeke (Slettet)

#17

Helt enig


Forrige 1 2 Næste

Der er 26 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.