Fysik

fysika

27. august 2020 af FysikAaaa - Niveau: A-niveau

d


Brugbart svar (2)

Svar #1
27. august 2020 af MandenMedMangeHatte

Sikke dog et forfærdeligt indlæg. Jeg ville ønske man kunne rapportere indlæg som disse, men studieportalen vægter åbenbart dem der stiller spørgsmålene højere, end dem der besvarer dem. Meget mærkeligt.


Brugbart svar (0)

Svar #2
28. august 2020 af Eksperimentalfysikeren

#0 Teksten ser ud til at være en del af en længere tekst. Der står bl.a. "vognen", altså i bestemt form. Det forudsætter, at den er nævnt tidligere, så der må være noget tekst foran den, du har opgivet. Kan du ikke sende hele teksten. Der kan være oplysninger, der er nødvendige for at løse opgaven. Der står f.eks. ikke i den del, du har vedhæftet, om vognen er i bevægelse inden motoren starter. Det er en vigtig oplysning.

#1 Hvis ikke det kunne lade sig gøre at indsende indlæg, der har mangler af forskellig art, vil der ikke være nogen idé i at have SP. I nogle tilfælde har trådstarter problemer med et matematisk udtryk, i andre tilfælde har trådstarter stirret sig blind på en del af en større tekst. Det er vores opgave, at finde frem til, hvad der går galt og så hjælpe trådstarter igennem. Hvad skal SP ellers bruges til?


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. august 2020 af Capion1

Det er sandsynligvis en fortsættelse af en opgave, trådstarter tidligere har lagt ud:
https://www.studieportalen.dk/Forums/ShowFile.aspx?id=1971245

For øvrigt forstår jeg ikke den lille boks med "Brugbart svar" i de to indlæg oprettet af tråd-
starter. Det ligner efterhånden facebook, hvor man får likes, efter hvor meget man kan svine
hinanden til. Tænk over det, - Jer som gør det.


Brugbart svar (1)

Svar #4
28. august 2020 af MandenMedMangeHatte

#2 Studieportalen er ikke en side hvor man kan få lavet sine lektier gratis efter trådstarterens behov. Det er heller ikke et online leksikon hvor man kan stille indviklede spørgsmål og få korte og konkrete svar med det samme, som var det wikipedia.

Studieportalen er et sted man kan få HJÆLP til sine lektier. Eksperterne på siden burde hjælpe trådstarteren med at tage det næste skridt i deres lektielavning, hvis og kun hvis vedkommende viser at han er kommet så langt med problemet, som han selv kan (hvilket trådstarteren i dette tilfælde jo slet ikke har). Jo bedre kvalitet et spørgsmål, jo bedre svar får man.

Det er jo ikke meningen at man bare skal diske svarene til spørgsmålene ud til alle og enhver, der opretter en tråd - hvilket jo ellers er det "mathon" gør (hvilket jeg er meget imod). Eller dét er måske det du mener at Studieportalen skal bruges til? 


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. august 2020 af Eksperimentalfysikeren

#4 Dette er ikke stedet til at diskutere dette. Det er FysikAaaa's tråd, og det skal respekteres.

Trådstarter: Har #3 ret i, at der er tale om en fortsættelse af opgaven med rutchebanevognen?


Svar #6
28. august 2020 af FysikAaaa

BirgitBrosa: jeg sad med 18 opgaver som jeg selv lavede uden hjælp herfra. Det opgaver jeg ikke kunne finde ud af lagde jeg ind her. Pas på med formodninger, du kunne måske start med at spørge, om jeg overhovedet selv har prøvet.

Ja, det har jeg. Har ikke brug for nogen laver det for mig, men giver hint evt. guider mig med mht. formel. Jeg synes, at du skal slappe af, evt. scrolle videre. Din mening er ikke brugbart her. God aften!

Brugbart svar (1)

Svar #7
29. august 2020 af MandenMedMangeHatte

Wow, 18 opgaver helt selv! Du må være meget meget klog. Om det passer eller ej er fuldstændig irrelevant og har intet at gøre med det jeg skriver i #4.

Faktum er i hvert fald at du her på studieportalen har oprettet 5-6 indlæg hvor du bare har indsat et billede af en fysikopgave og intet andet. Ingen udregninger, ingen egne forsøg, ingen kommentarer. Hvorfor skulle folk gøre sig umage for at hjælpe dig, når du ikke selv gør dig umage med at stille dine spørgsmål???

Skriv et svar til: fysika

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.