Dansk

Retning af stil

03. september 2020 af OliverHQ - Niveau: 9. klasse

Hvornår tør jeg ikke sige min mening? 

Der kan være mange ting der gør du ikke tør sige dine mening, en af de ting som oftest sker med mig, er at jeg ikke tør sige min mening når jeg er sammen med fremmed mennesker. Jeg føler mig på en måde utilpas og mine håndflader sveder ofte fordi jeg så gerne vil komme ud med min mening, oftest kan jeg bare ikke sige det der er også nogle gange hvor jeg simpelthen bare ikke tør. Men når jeg føler mig tilpas og på en måde har fundet mig en gruppe som jeg føler mig tilpas i kan jeg bare snakke som et vandfald fordi lige meget hvad jeg siger synes folk om det eller forstår en, jeg har prøvet at sige nogle ting hvor de mennesker jeg kendte godt syntes enten det var sjovt eller forstod det, hvor jeg så efter havde sagt det til nogle som jeg ikke kendte så godt som ikke så det sjove i det eller bare ikke forstod det, det har så gjort at jeg nogle gange ikke tør sige min mening fordi jeg var bange for de ikke forstod det eller så det sjove i det.  

Man vil næsten altid opleve man ikke tør sige sin mening, når man er sammen med en gruppe som ikke mener det sammen som du gør, jeg er sikker på det kan være overfor folk man ikke kender så godt og folk man kender godt. Jeg har i vært fald prøvet begge ting at jeg ikke ture sige min mening overfor folk jeg kender godt og folk jeg ikke kender godt. Overfor folk jeg kender godt, har det blandt andet været fordi så var man vild med en pige så man sagde det samme som hende, hvorfra man så tænkte hun ville lægge mærke til mig. 

Det kan også ske at jeg ikke tør sige min mening overfor læren, så jeg fx er bange for at læren tror det er dumt og trækker mig ned. Jeg ved ikke hvorfor jeg har det sådan eller tænker sådan, tror bare at jeg har hørt mine forældre blive trukket ned fordi så sagde de at læren er et fjols og så er de lige pludselig trukket ned. Jeg føler også bare nogle lærer kun kan lide pigerne så jeg tør ikke sige min mening da jeg måske kan trækkes ned. 

Hvornår føler jeg mig uretfærdig behandlet? 

Det har rigtig meget med familie at gøre især søskende jeg føler tit at min søster eller lillesøster kan gøre noget og så når jeg gør er det lige pludselig ondt eller forkert. Der er også mange gange hvor så gør jeg noget og får ikke noget for det, og så gør min søster det samme og for lige pludselig alt muligt fedt jeg har et eks jeg hopper fra femmetervippen og for at vide “godt klaret Oliver” så gør hopper min lillesøster fra femmetervippen og får åbenbart noget tøj til 1000 kr. Ja okay det var bare et eksempel og her lød det som om jeg ingenting får, jeg vil så sige der er mange ting jeg får som mine søskende ikke får. 


Skriv et svar til: Retning af stil

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.